دادستانی ترکیه خواستار حبس ۱۶ متهم به جاسوسی شد

۱۴۰۰/۰۹/۱۳ - ۱۵:۳۲:۲۱
کد خبر: ۱۲۶۹۵۸۸
دادستانی ترکیه خواستار حبس ۱۶ متهم به جاسوسی شد
دادستانی عمومی ترکیه خواستار صدور حکم حبس‌های طولانی برای ۱۶ متهم به جاسوسی برای آژانس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی در آن کشور شد.

به گزارش برنا به نقل از آناتولی، دادستانی عمومی ترکیه طبق ماده ۳۲۸ قانون مجازات این کشور که به پرونده‌های «جاسوسی سیاسی یا نظامی» می‌پردازد، در کیفرخواست خود از وزارت دادگستری ترکیه خواستار صدور حکم از ۱۵ تا ۲۰ سال زندان برای هر یک از متهمان شده است.

در این ارتباط، دادگاه کیفری استانبول در بیست و دومین جلسه خود ضمن تایید کیفرخواست دادستانی عمومی ترکیه برای ادامه بازداشت متهمان این پرونده ضمن صدور دستور، برای برگزاری جلسه دادخواهی در هشتم فوریه ۲۰۲۲ (۱۹ بهمن ) تصمیم‌گیری کرده است.

طبق این کیفرخواست، متهمان مرتکب جاسوسی بین‌المللی از طرف آژانس‌های اطلاعاتی اسرائیل با نظارت بر فعالیت سازمان‌های غیردولتی خارجی، زندگی اتباع خارجی و ارتباط‌های آنها بویژه فلسطینی‌ها و سوری ها در ترکیه شده‌اند.

دادستانی عمومی ترکیه، افراد مزبور را به ارائه اطلاعات در خصوص امنیت کشور، جاسوسی سیاسی یا نظامی، افشای اطلاعات در خصوص امنیت و منافع سیاسی کشور و افشای اطلاعات طبقه بندی شده غیرقابل انتشار متهم کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز