هادی العامری: از شکایت خود به دادگاه فدرال عقب‌نشینی نمی‌کنیم

۱۴۰۰/۰۹/۱۳ - ۱۶:۰۲:۴۹
کد خبر: ۱۲۶۹۵۹۷
«هادی العامری» رهبر «ائتلاف الفتح» عراق دریک نشست خبری تاکید کرد که روند به چالش کشیدن نتیجه انتخابات پارلمانی ادامه خواهد یافت .

به گزارش برنا از شبکه خبری «المیادین» العامری در مورد برگزاری انتخابات اخیر عراق گفت: ترس ما از تقلب در این انتخابات تصادفی نبود و از ابتدا از دستکاری الکترونیکی نتائج نگرانی داشتیم زیرا تجربه سال ۲۰۱۸ را هنوز از خاطر نبرده ایم.

وی افزود: ما بر تسریع در برگزاری انتخابات تاکید می‌کردیم و معتقد بودیم که این یک گام به جلو است، اما آنطور که می‌خواستیم نشد و کمیسیون آمادگی برگزاری انتخابات را نداشت.

العامری گفت: آنچه اتفاق افتاد نشان دهنده سردرگمی و ناتوانی کمیسیون در مدیریت این انتخابات سرنوشت ساز بود و این کمیسیون مرتکب تخلفات قانونی و فنی در خصوص اعلام نتایج شد و هیچ گزارشی در مورد دستگاه های انتخاباتی به مجلس نمایندگان ارائه نکرده است.

وی افزود: بین نوارهای انتخاباتی که در اختیار کاندیداها قرار گرفته و آنچه که با نتائج اعلام شده است تفاوت زیادی وجود دارد.

رئیس ائتلاف الفتح ادامه داد: روند به چالش کشیدن نتایج انتخابات ادامه دارد و ما به شکایت خود در دادگاه فدرال در مورد نتایج انتخابات ادامه می دهیم و از آن عقب نشینی نمی کنیم.

کمیسیون مستقل انتخابات عراق نتایج انتخابات پارلمانی اخیر را با تاکید بر تغییر ۵ کرسی نسبت به نتایج اعلامی اولیه اعلام و تایید کرد که تایید نهایی را دادگاه فدرال عراق باید انجام دهد.

این کمیسیون تاکید کرد که نتایج بعد از بررسی همه شکایت ها و اعتراضات اعلام شده است اما دادگاه فدرال عراق باید تایید نهایی آن را انجام دهد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز