وزیر خارجه قطر:

جامعه جهانی راهبرد مشخصی در خصوص افغانستان ندارد

۱۴۰۰/۰۹/۱۳ - ۲۰:۱۲:۵۳
کد خبر: ۱۲۶۹۶۵۸
محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر خارجه قطر با بیان اینکه وضعیت امنیتی افغانستان موجب نگرانی کشورهای منطقه است ، گفت: هیچ راهبرد روشنی از سوی جامعه جهانی در مورد چگونگی برخورد با وضعیت افغانستان اتخاذ نشده است.

به گزارش برنا، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر خارجه قطر با بیان اینکه وضعیت امنیتی افغانستان موجب نگرانی کشورهای منطقه است ، گفت: هیچ راهبرد روشنی از سوی جامعه جهانی در مورد چگونگی برخورد با وضعیت افغانستان اتخاذ نشده است.

به گزارش امروز (شنبه) شبکه خبری «المیادین» وزیر خارجه قطر در سخنانی پیرامون  اوضاع افغانستان گفت: قطر در ماه‌های اخیر بیش از ۷۰ هزار نفر را از افغانستان خارج کرده است و برای بازسازی فرودگاه کابل با ترکیه همکاری می کنیم.

وی افزود:وضعیت امنیتی افغانستان باعث نگرانی کشورهای همسایه و کشورهای منطقه است و هیچ راهبرد روشنی از سوی جامعه جهانی در مورد چگونگی برخورد با وضعیت افغانستان اتخاذ نشده است.

محمد بن عبدالرحمن گفت: روسیه، چین و کشورهای منطقه نسبت به هرگونه تنش در افغانستان نگرانی های درستی دارند و ما با روسیه در تماس هستیم زیرا این کشور در ایجاد ثبات در افغانستان شریک است

وزیر خارجه قطر افزود: منطقه خاورمیانه را نمی توان نادیده گرفت زیرا برای ثبات جهان مهم است و فکر نمی کنم توجه متحدان ما نسبت به منطقه کاهش یافته باشد.

وی گفت: قطر از شبکه گسترده دوستی های خود برای برقراری امنیت و ثبات در منطقه استفاده می کند و ما خوشحالیم که بحران خلیج فارس را پشت سر گذاشتیم.

به گفته این دیپلمات قطری برای برقراری ثبات در منطقه باید گفت وگوها تقویت و مشکلات ریشه یابی و برطرف شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز