وزیر کشور:

نظارت و قیمت‌گذاری کالاها به کارگروه مشترک تنظیم بازار سپرده شد

۱۴۰۰/۰۹/۱۳ - ۲۰:۱۴:۳۱
کد خبر: ۱۲۶۹۶۵۹
نظارت و قیمت‌گذاری کالاها به کارگروه مشترک تنظیم بازار سپرده شد
وزیر کشور عنوان کرد: کارگروهی مشترک متشکل از وزارتخانه‌های بهداشت و درمان، صمت، جهاد کشاورزی، تعزیرات و اصناف پیش‌بینی شد که وظیفه مدیریت بهتر تنظیم قیمت و نظارت بر بازار را بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، احمد وحیدی وزیر کشور، در پایان جلسه کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار درباره مباحث مطرح شده و تصمیمات این جلسه اظهار کرد: در راستای برنامه‌های ستاد تنظیم بازار کارگروهی مشترک پیش‌بینی شد که متشکل از وزارت بهداشت، صمت، جهاد کشاورزی، تعزیرات و اصناف هستند. 

وی افزود: این کارگروه مشترک وظیفه مدیریت بهتر بازار را بر عهده دارند. چند موضوع در این جلسه مورد توجه و بررسی قرار گرفت.  سیستم قیمت‌گذاری، نظارت بر قیمت‌ها، نحوه بازدارندگی در مقابل تخلفات، اقلامی را باید مورد نظارت قرار گیرد و هماهنگی‌های بیشتری باید در سطح ملی و استانی صورت گیرد، موضوعات مطرح شده در این جلسه بودند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه تصمیم گرفته شد، مشابه این کارگروه مشترک تنظیم بازار، در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها با مسئولیت استانداران و فرمانداران تشکیل شود، یادآور شد: که بتوانند در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها بهتر مدیریت کنند و واسطه‌های غیر ضروری و دلال‌هایی که در افزایش قیمت دخیل هستند را حدف و قیمت‌ها را تثبیت شده  و به صورت مناسب به دست مصرف کننده برسانند‌.

وحیدی درباره ضمانت اجرای تصمیمات جلسه کارگروه مشترک تنظیم بازار گفت: مقرر شد ساز و کاری قوی برای اجرای این تصمیم طراحی کنیم که با قدرت نظارت بهتر از طریق نظارت بر گلوگاه‌هایی که ایجاد اشکال می‌کنند، تعداد کالاهای بیشتری از مرجع قیمت‌گذاری مورد توجه و کنترل قرار گیرد. 

وی در پایان گفت:این تصمیمات و مباحث  فرایندی است که انتطار نتایج دلخواه در جهت آرامش و امنیت مردم از آن حاصل شود.

 

نظر شما