رسانه پاکستانی:

آمریکا باید در مذاکرات وین گزینه‌های منطقی روی میز بگذارد

۱۴۰۰/۰۹/۱۴ - ۱۴:۴۵:۴۶
کد خبر: ۱۲۷۰۰۵۹
آمریکا باید در مذاکرات وین گزینه‌های منطقی روی میز بگذارد
روزنامه پاکستانی «داون» رویکرد یکجانبه آمریکا و بی عملی طرف‌های اروپایی را دلیل تضعیف توافق هسته‌ای دانست و خطاب به غرب نوشت که مطالبات تهران مطابق با مفاد برجام است و طرف مقابل نیز باید در مذاکرات وین گزینه‌های منطقی را روی میز بگذارد.

به گزارش برنا، روزنامه انگلیسی زبان داون در سرمقاله امروز یکشنبه خود، افزود: روسای هیات‌های مذاکره کننده در وین به پایتخت‌های خود بازگشتند تا ضمن بررسی نتایج مذاکرات اخیر، دوباره به گفت و گوها در وین ادامه دهند.

در این سرمقاله آمده است: باید به خاطر داشت که توافق هسته‌ای با خروج یکجانبه آمریکا در زمان دونالد ترامپ نقض شد و واشنگتن دست به اعمال مجدد تحریم‌های یکجانبه علیه ایران زد، این درحالی است که ناظران بی‌طرف معتقدند که مطالبات تهران در قبال احیای توافق سال ۲۰۱۵ با مفاد توافق هسته‌ای مطابقت دارد.

این روزنامه پاکستانی مواضع طرف اروپایی در مقابل جمهوری اسلامی ایران را سختگیرانه توصیف کرد و نوشت: تهران برای احیای برجام لغو همه تحریم‌های ضدایرانی را مطالبه می‌کند، درحالی که اروپا در مقابل حرکت یکجانبه و عجولانه آمریکا کاری نکرد و به جای عمل تنها به استفاده از عبارات برای حمایت از ایران اکتفا کرد.

داون اضافه کرد: بدقولی طرف‌های غربی در برجام موجب سوء ظن ایران به آنان شد، از طرف دیگر اسرائیل با مواضع غیرمسئولانه خود از غرب می‌خواهد که تن به مذاکره با ایران ندهد درحالی که اینگونه تلاش‌ها به صلح و احیای توافق هسته‌ای ضربه می‌زند.

این روزنامه پاکستانی افزود: تهران، غرب را از تهدید برحذر داشته و چینی‌ها نیز طرف‌های اروپایی را به نفاق متهم می‌کنند، لذا اروپا و آمریکا باید دست از رویکرد تهدید آمیز مقابل جمهوری اسلامی ایران بردارند.

"همچنین عناصر سرکشی که خواستار کنار گذاشتن مذاکرات هستند، باید توسط جامعه جهانی نادیده گرفته شوند و به آنان اجازه داده نشود تا تلاش‌های صلح را خراب کنند."

در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ دونالد ترامپ رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده برخلاف قوانین بین‌المللی و حتی قطعنامه سازمان ملل بطور یکجانبه از برجام خارج شد. کشورهای اروپایی نیز جز نقد تشریفاتی کلامی اقدامی برای عمل به تعهدات برجامی نکردند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز