تحولات افغانستان در کمیسیون امنیت ملی بررسی شد

۱۴۰۰/۰۹/۱۴ - ۱۹:۴۱:۳۷
کد خبر: ۱۲۷۰۱۴۹
تحولات افغانستان در کمیسیون امنیت ملی بررسی شد
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز کمیسیون آخرین وضعیت افغانستان و تحولات این کشور با حضور نماینده جمهوری اسلامی ایران در امور این کشور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش برنا، محمود عباس زاده اظهارداشت: راهبرد تشکیل دولت فراگیر و مردمی با محوریت همه اقوام و گرایش‌های افغانستان  یکی از محورهای جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی بود و جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند همه همسایه‌های تأثیرگذار در امور افغانستان را با این راهبرد همراه کند و حسن کاظمی قمی نیز در جلسه امروز وضعیت فعلی و دور نمای آینده تحولات کابل را بر اساس این راهبرد تشریح کرد.

وی افزود: در بخش دیگر جلسه امروز سفیر کشورمان در ارمنستان حضور داشت و به ارائه گزارشی در مورد وضعیت ارمنستان و تحولات قفقاز پرداخت. همچنین به نقش دیپلماسی اقتصادی در منطقه قفقاز و توسعه و رشد صادرات جمهوری اسلامی ایران به ارمنستان با وجود برخی مناقشات در منطقه اشاره و تأکید شد که باید از تجربیات این منطقه در گسترش مراودات با دیگر کشورها نیز استفاده شود.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سه شنبه آتی نیز جلسه کمیسیون در محل وزارت خارجه و با حضور وزیر و معاونان این وزارتخانه از جمله مذاکره کننده ارشد هسته‌ای کشورمان و در ادامه حضور اعضای کمیسیون در وزارتخانه‌های زیرمجموعه کمیسیون برای بررسی تحولات و موضوعات مختلف برگزار خواهد شد.

 

نظر شما