نماینده مردم سمنان در گفت‌وگو با برنا

آمریکا و فرانسه از محقق نشدن سناریوی خود در مذاکرات عصبانی شدند/ طرفین مذاکره کننده صبور باشند

۱۴۰۰/۰۹/۱۷ - ۰۴:۵۴:۲۶
کد خبر: ۱۲۷۰۵۹۱
آمریکا و فرانسه از محقق نشدن سناریوی خود در مذاکرات عصبانی شدند/ طرفین مذاکره کننده صبور باشند
نماینده مردم سمنان در خصوص موضع وزیر خارجه آمریکا و رئیس جمهور فرانسه بیان کرد: موضع مکرون و وزیر خارجه آمریکا، شتابزده است. هدف این کشورها از حضور در مذاکرات این است سناریویی که طراحی کردند را محقق کنند اما پس از آنکه به بن بست خوردند، عصبانی شدند. بنابراین همه طرف‌ها باید صبور باشند و حرف و منطق هم را بشنوند.

«عباس گلرو»، نماینده مردم سمنان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با «مذاکرات هسته‌ای وین و عملکرد تیم مذاکره کننده ایرانی» گفت: تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران یک دستور کار جدید و متفاوت‌تر از قبل را در این دوره در پیش گرفته و تاکید مذاکره کنندگان بر موضع اصولی ایران قابل تقدیر است.

وی با اشاره به «موضع طرف مقابل در این دوره از مذاکرات هسته‌ای» ادامه داد: طرف مقابل می‌خواهد مذاکرات را با دست فرمان خود هدایت کند، این رویکرد قابل قبول نیست. پیشنهاد طرف ایرانی، تاکید بر حق مسلم هسته‌ای ایران است، همچنین تیم مذاکره کننده کشورمان بر بحث تضمین تاکید دارد که اگر روزی به این قرارداد پشت پا زدند،  تضمین لازم برای حفظ توانمندی هسته‌ای و جلوگیری از خسارت داشته باشند.

نماینده مردم سمنان در خصوص موضع وزیر خارجه آمریکا و رئیس جمهور فرانسه بیان کرد: موضع مکرون و وزیر خارجه آمریکا یک موضع شتابزده است. هدف این کشورها از حضور در مذاکرات این است که سناریویی که طراحی کردند را محقق کنند اما پس از آنکه به بن بست خوردند، عصبانی شدند. بنابراین همه طرف‌ها باید صبور باشند و حرف و منطق هم را بشنوند. منطق جمهوری اسلامی ایران باید در مذاکرات شنیده شود. ایران فقط از منافع خود دفاع می‌کند.

انتهای پیام// 3

نظر شما
پرونده ویژه