یک کارشناس بین الملل در گفت‌وگو با برنا

سندهای ارائه شده نشان از آمادگی تیم مذاکره کننده ایرانی در وین داشت

۱۴۰۰/۰۹/۱۷ - ۰۵:۰۹:۴۲
کد خبر: ۱۲۷۰۶۳۷
سندهای ارائه شده نشان از آمادگی تیم مذاکره کننده ایرانی در وین داشت
یک کارشناس بین الملل گفت: ارائه دو سند از طرف تیم مذاکره کننده ایرانی نشان از آمادگی کامل تیم ایران برابر طرف‌های مقابل و تلاش برای به نتیجه رساندن توافقات را داشت.

«حسن بهشتی‌پور»، کارشناس بین‌الملل، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا در خصوص دور جدید مذاکرات وین گفت: در این دوره تقویت تیم کارشناسی ایران با حضور کارشناسانی در حوزه‌های نفتی، بانکی، حقوقدانان بین‌المللی و... از تفاوت‌های بارز با سری قبلی مذاکرات بود. ارائه دو سند از طرف تیم مذاکره کننده ایرانی نشان از آمادگی کامل تیم ایران برابر طرف‌های مقابل و تلاش برای به نتیجه رساندن توافقات را داشت. 

وی در ادامه با بیان اینکه «مذاکره کننده ارشد ایران از ارائه سند سوم به طرف‌های برجام  خبر داد»، افزود: طبق گفته باقری کنی سند اول دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در مورد موضوع لغو تحریم‌هاست و همینطور سند دوم در مورد موضوع اقدامات هسته‌ای ایران است که در اختیار طرف مقابل قرار گرفت. همچنین به دو موضوع هم تاکید شده است؛ اول اینکه ایران توافق‌های قبلی را پذیرفته و بلکه به مرزهای تعریف شده وفادار بوده و دوم اینکه پیشنهادهایی که ایران در این دو سند داده در چارچوب برجام قرار دارد. 

این کارشناس بین‌الملل با اشاره به ادامه روند مذاکرات در هفته آتی خاطرنشان کرد: قاعدتا با ترکیب جدید هیات ایرانی در مذاکرات در دور اول ارزیابی دو تیم از هم  و در دور دوم بررسی پیشنهادهای ایران و نظرات در مورد پیش‌نویس‌های ارائه شده از سمت ایران انجام پذیرد. باید توجه داشته باشیم مذاکره به معنای حرکت دو طرف به سوی هم به صورت همگن و هم وزن است تا به نقطه مشترک برسند و توافق حاصل شود. 

بهشتی‌پور درباره حضور نماینده رژیم صهیونیستی در آمریکا و نقش این رژیم در تصمیم‌گیری‌های آمریکا درباره برجام گفت: رژیم صهیونیستی سه محور را در تبلیغات‌شان بسیار دنبال می‌کنند؛  مظلوم‌نمایی،  بزرگنمایی قدرت و سوم سیاست ابهام. با توجه به این سه مولفه و اجرای آن، اسرائیلی‌ها هر آنچه که می‌توانستند انجام دادند تا جلوی برجام و مذاکرات را بگیرند اما موفق نشدند. آنها همه امکانات رسانهای و دیپلماتیک خود را بسیج کردند تا آمریکا به برجام برنگردد، برای اینکه برجام را به زیان خودشان می‌بینند. یکی از سوژه‌های مظلوم‌نمایی رژیم صهیونیستی ساخت بمب هسته‌ای توسط ایران برای نابودی اسرائیل است در صورتی‌که ایران ساخت بمب هسته‌ای را طبق دین و شریعت حرام می‌داند و بارها این مورد در رسانه‌ها به صورت آشکار اعلام شده است.

انتهای پیام// 4

نظر شما
پرونده ویژه