ارتش یمن وزارت دفاع عربستان را هدف قرار داد

۱۴۰۰/۰۹/۱۶ - ۱۱:۱۱:۱۴
کد خبر: ۱۲۷۰۸۷۷
ارتش یمن وزارت دفاع عربستان را هدف قرار داد
سخنگوی نیروهای مسلح یمن در تشریح عملیات «منحصر به فرد» روز دوشنبه ارتش در عمق خاک سعودی اعلام کرد که در این عملیات از تعدادی موشک بالستیک و ۲۵ فروند پهپاد استفاده شد و مقر وزارت دفاع عربستان هدف قرار گرفت.

به گزارش برنا، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای ارتش امروز در یک نشست خبری به تشریح «عملیات هفتم دسامبر» پرداخت و اعلام کرد که نیروهای یمنی در پاسخ به جنایات متجاوزان، عملیات نظامی منحصر به فرد را در ریاض، جده، طائف، جیزان، نجران و عسیر انجام دادند.

سریع افزود: ما با تشدید تنش مواجه هستیم و در پاسخ به ادامه تجاوزات و محاصره یمن، عملیات نظامی بیشتری را در چارچوب دفاع مشروع خود انجام خواهیم داد.

وی افزود: در عملیات هفتم دسامبر از ۸ فروند پهپاد قاصف ۲K و تعداد زیادی موشک بالستیک برای هدف قرار دادن نقاط حساس و مهم در ابها، جیزان و نجران استفاده شده است.
سریع با بیان اینکه در عملیات هفتم دسامبر از تعدادی موشک بالستیک و ۲۵ پهپاد استفاده شده است، ادامه داد: ۵ پهپاد از نوع صماد ۱ و صماد ۲، مواضع نظامی را در مناطق ابها، جیزان و عسیر هدف قرار دادند.
وی گفت: ۶ پهپاد صماد ۲ و صماد ۳ پایگاه هوایی ملک فهد در طائف و آرامکو در جده را هدف قرار دادند.
وی همچنین از همه شهروندان و ساکنان مناطق مورد هدف خواست تا از مناطق و اماکن نظامی در خاک عربستان دوری کنند، زیرا «این اهداف برای نیروهای ما مشروع شده است».

طی روز های اخیر حملات هوایی ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن از جمله صنعا پایتخت این کشور افزایش یافته است و تاکنون ده‌ها غیرنظامی در این حملات کشته شده اند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پرونده ویژه