طالبان: تصمیم سازمان ملل بی‌انصافی است

۱۴۰۰/۰۹/۱۶ - ۱۳:۲۹:۴۷
کد خبر: ۱۲۷۰۹۷۶
طالبان: تصمیم سازمان ملل بی‌انصافی است
طالبان واگذاری کرسی افغانستان در سازمان ملل به "غلام اسحاق‌زی"، نماینده دولت پیشین افغانستان در سازمان ملل را بی انصافی دانست و خواستار تجدید نظر در این تصمیم شد.

به گزارش برنا، مجمع عمومی سازمان ملل روز گذشته با تائید نظر کمیته اعتبار بخشی این سازمان در باره تعویق واگذاری کرسی افغانستان به طالبان حمایت کرد و به این ترتیب "غلام اسحاق زی " نماینده دولت پیشین افغانستان همچنان این کرسی را در اختیار خواهد داشت.

"عبدالقهار بلخی" سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان روز سه شنبه در توئیتی نوشت طالبان به عنوان حاکم  سراسر افغانستان حق دارد تا از مردم  این کشور در سازمان ملل نمایندگی کند.

وی افزود:باقی ماندن کرسی افغانستان در دست فردی است که هیچ ارتباط  کاری با مرکز ندارد و این اقدام به  منزله  چشم پوشی از حق مشروع  مردم افغانستان است.

رسانه های افغانستان امروز (سه شنبه )به نقل از رویترز گزارش دادند که مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز گذشته قطعنامه ای را در باره دولت های افغانستان و میانمار صادر  کرد.

بر اساس این  قطعنامه  "غلام اسحاق زی"نماینده دولت سابق افغانستان به رهبری محمد اشرف غنی همچنان به  عنوان نماینده افغانستان به کارش در این  سازمان ادامه  می دهد.

غلام اسحاق‌زی، نماینده حکومت پیشین افغانستان در صفحه توییترش در واکنش به این تصمیم سازمان ملل نوشت: «پرچم سه رنگ ملی افغانستان همیشه در مقر سازمان ملل متحد برافراشته خواهد شد.»

"احمدالله وثیق "سخنگوی و معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان در توئیتی نوشت سازمان ملل کرسی افغانستان را به فردی واگذار کرده که نماینده کشور نیست و این اقدام بی انصافی است.

وی افزود:این  کرسی حق ملت و دولت افغانستان است و باید در این تصمیم تجدید نظر  شود.

«عبدالحق حماد» یکی دیگر از مقامات طالبان در توئیتی نوشت سازمان ملل با این اقدام ثابت کرد که یک سازمان بی طرف نیست .

«مبین خان» سخنگوی فرماندهی پلیس کابل نیز در توئیتی نوشت واگذاری کرسی افغانستان به نماینده سابق افغانستان نقض قانون است  و باید مشخص شود که "اسحاق زی" براساس کدام قانون نماینده افغانستان است.

طالبان پیش از این "سهیل شاهین" سخنگوی سابق دفتر سیاسی خود در قطر را به عنوان نماینده دولت موقت در سازمان ملل متحد معرفی کرده بود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز