افغانستان؛ محور مذاکرات ناتو و پاکستان

۱۴۰۰/۰۹/۱۶ - ۲۰:۳۶:۲۸
کد خبر: ۱۲۷۱۱۴۱
وزیر امور خارجه پاکستان در جریان سفر به بروکسل طی دیدار با دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نسبت به تشدید بحران انسانی در افغانستان ابراز نگرانی کرد و خواستار واکنش فوری و سازنده جامعه جهانی برای کمک به مردم این کشور شد.

به گزارش برنا به نقل از منابع رسمی پاکستان، «شاه محمود قریشی» امروز با حضور در مقر سازمان ناتو با «ینس استولتنبرگ» دیدار و پیرامون تحولات منطقه‌ای، روابط دوجانبه و اوضاع افغانستان تبادل نظر انجام داد.

روابط عمومی وزارت امور خارجه پاکستان نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: قریشی بر تعهد پاکستان برای پیشبرد مناسبات صلح آمیز و سازنده با همسایگان خود برای پایداری صلح و ثبات در جنوب آسیا تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: وزیر امور خارجه پاکستان تشدید بحران انسانی در افغانستان را نگران کننده توصیف کرده و خواستار تعامل سازنده جامعه بین الملل با طالبان برای کمک به مردم افغانستان و جلوگیری از تخریب اقتصادی و اجتماعی در این کشور همسایه شد.

وی تاکید کرد: تعامل جهان با طالبان افغانستان برای جلوگیری از تهدید سرازیر شدن موج پناهجویان، گسترش تروریسم و غلبه بر معضل موادمخدر در این کشور اجتناب ناپذیر است.

شاه محمود قریشی، دبیرکل ناتو را در جریان برنامه دولت پاکستان برای میزبانی از نشست فوق العاده وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با محور افغانستان در اسلام‌آباد در ۲۸ آذر امسال قرار داد.

قرار است نشست فوق العاده وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با محوریت تحولات افغانستان روز ۱۹ دسامبر (۲۸ آذرماه) به میزبانی دولت پاکستان در «اسلام‌آباد» برگزار شود.

​انتهای پیام/ 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز