بررسی مشکلات و نیازمندی‌های ایرانیان خارج کشور هدفمند می‌شود

۱۴۰۰/۰۹/۱۸ - ۰۹:۳۱:۱۲
کد خبر: ۱۲۷۱۷۱۴
بررسی مشکلات و نیازمندی‌های ایرانیان خارج کشور هدفمند می‌شود
ضرورت هدفمند کردن اقدامات، شناخت دقیق موضوعات و بررسی نیازمندی‌ها و مشکلات ایرانیان خارج از کشور و حل آنها در دومین نشست هماهنگی دبیران کارگروه‌های تخصصی شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش برنا از وزارت امور خارجه، دومین نشست هماهنگی دبیران کارگروه‌های تخصصی شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور با حضور معاونان ذیربط وزارتخانه‌های مربوطه و مشارکت وحید جلال‌زاده رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، حجت الاسلام سلیمی عضو هیات رییسه مجلس و رییس فراکسیون ایرانیان خارج از کشور، کاظم غریب‌آبادی معاون بین‌الملل قوه قضاییه و رییس ستاد حقوق بشر، سردار محمدجواد زاده‌کمند معاون ستاد کل نیروهای مسلح و مدیران ارشد نهادهای ذیربط به ریاست حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه تشکیل شد.

در این نشست، سیدکاظم سجادی معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ابتدا گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای ماموریت های شورای عالی ایرانیان در خصوص مدیریت مسائل ایرانیان خارج از کشور ارائه کرد.

در ادامه نیز حاضران به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداخته و ضرورت هدفمند کردن اقدامات و شناخت دقیق موضوعات و مشکلات ایرانیان خارج از کشور برای حل آنها را اولویتی مهم برشمردند.

پس از آن نیز هر یک از دبیران کارگروه‌های تخصصی از وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم، تحقیقات و فناوری، امور اقتصادی و دارایی، دادگستری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و حوزه‌های علمیه، نتیجه جلسات برگزار شده طی دو هفته گذشته و مصوبات کارگروه‌ها را در رابطه با موضوعات مربوط، به منظور توسعه فعالیت ها و در جهت رفع نیازمندی های ایرانیان خارج از کشور اعلام کردند.

در خاتمه نیز وزیر امور خارجه و جانشین رییس شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور بر ضرورت تدوین قانون جامع حمایت از ایرانیان، ارتباط مستمر با معتمدین ایرانی خارج از کشور و مشارکت آنان در موضوعات مختلف و حل چالش‌های پیش رو اشاره و بر اتخاذ راهکارهای واقعی و اقدامات و تصمیمات عملی در جلسه شورای عالی ایرانیان به ریاست رییس جمهوری که به زودی برگزار خواهد شد، تاکید و ابراز امیدواری کرد که گام های مناسبی جهت حل مشکلات برداشته شود.

در پایان این نشست نیز، مصوبات پیشنهادی کارگروه‌ها توسط دبیر جلسه قرائت و مقرر شد پیش نویس آن پس از بررسی لازم برای طرح در صحن شورای عالی ایرانیان ارسال شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز