تاکید ایران بر همکاری پاکستان برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی

۱۴۰۰/۰۹/۱۸ - ۱۰:۱۹:۲۴
کد خبر: ۱۲۷۱۷۴۱
تاکید ایران بر همکاری پاکستان برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی
رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بر لزوم گسترش همکاری‌های دوجانبه با پاکستان برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی و قاچاق انسان تاکید کرد.

به گزارش برنا، سردار «محمد قنبری» در چهارمین روز از سفر رسمی خود به پاکستان در شهر «لاهور» مرکز ایالت پنجاب با معاون منطقه شمال، رئیس و مدیر آژانس تحقیقات فدرال لاهور دیدار کرد.

در این جلسات اعضای هیات کشورمان همچنین «محمدرضا ناظری» سرکنسول ایران در لاهور و سرهنگ «امید سروری» افسر رابط مبارزه با موادمخدر ایران در پاکستان حضور داشتند.

طرفین با بررسی راهکارهای تقویت همکاری‌ها میان پلیس آگاهی دو کشور بر لزوم رایزنی‌های نزدیک و تبادل اطلاعات تاکید کردند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا و رئیس هیات پاکستانی بر همکاری و تبادل اطلاعات درخصوص مبارزه با مهاجرت غیرقانونی از پاکستان به ایران و پدیده قاچاق انسان توافق کردند.

سردار قنبری تاکید کرد: باید اقدامات قاطع برای شناسایی عوامل اصلی قاچاق انسان و منابع اتخاذ شود زیرا تداوم این پدیده تاثیرات منفی در دو کشور  خواهد داشت.

رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی ایران و اعضای هیات همراه در طول سفر به لاهور از آرامگاه اقبال لاهوری مسجد تاریخی پادشاهی بازدید و همچنین در مراسم صبحگاهی نیروهای امنیتی در گذرگاه مرزی "واگا" واقع در مرز مشترک هند و پاکستان حضور یافتند.

 

نظر شما