رئیس و اعضای کمیسیون انرژی از پالایشگاه نفت لاوان بازدید کردند

۱۴۰۰/۰۹/۱۸ - ۱۲:۵۲:۱۰
کد خبر: ۱۲۷۱۸۳۸
رئیس و اعضای کمیسیون انرژی از پالایشگاه نفت لاوان بازدید کردند
فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی به همراه جمعی از نمایندگان این کمیسیون با هدف نظارت میدانی از تأسیسات نفتی وارد جزیره لاوان شده و‌ از پالایشگاه نفت لاوان بازدید کردند.

به گزارش برنا،  فریدون حسنوند رئیس و جمعی از اعضای کمیسیون انرژی امروز (پنج شنبه، 18 آذر ماه) در جریان بازدید نظارتی دو روزه خود از تأسیسات نفتی جزیره لاوان، از پالایشگاه نفت این جزیره بازدید کردند.

بنابراین گزارش فریدون حسنوند، احمد مرادی، عبدالعلی رحیمی مظفری، علیرضا ورناصری، موسی موسوی، منصور شکراللهی، حسین حسین‌زاده و کیوان مرادیان نمایندگان حاضر در این بازدید میدانی هستند.

همچنین غلامرضا شاه‌کرمی مدیرکل مجلس وزارت نفت، به همراه مهدی فکور مدیرعامل اکتشاف شرکت ملی نفت، مهدی‌زاده مدیرعامل فلات قاره شرکت ملی نفت، شریفی مدیرعامل مهندسی توسعه شرکت ملی متن، رامین حاتمی مدیرعامل شرکت نفت مرکزی و ناصر عاشوری دبیرکل انجمن صنفی پالایشگاه‌های کشور در این سفر نمایندگان مجلس را همراهی و میزبانی می کنند.

این گزارش می‌افزاید: پالایشگاه لاوان با تولید انواع فرآورده‌های نفتی و LPG ، فرآورده‌های نفتی خود را در اختیار شرکت ملی نفت قرار می‌دهد تا به مصرف داخلی برسد و فرآورده نفتا را به عنوان تنها فرآورده ای که مجوز صادرات آن را دارد، صادر می‌کند که این مهم بیش از 400 تا 500 میلیون دلار برای کشور ارزآوری دارد و این مجموعه نفتی در میان کل صنایع نفتی و پتروشیمی تنها مجموعه‌ای است که صد درصد ارز حاصل از صادرات خود را طبق دستورالعمل‌های بانک مرکزی به چرخه اقتصادی کشور بازگردانده است.

 

نظر شما