نشست کمیسیون مشترک برجام به پایان رسید/ گفت‌وگو درباره متون پیشنهادی ادامه دارد

۱۴۰۰/۰۹/۱۸ - ۱۵:۳۷:۱۲
کد خبر: ۱۲۷۱۹۰۰
نشست کمیسیون مشترک برجام به پایان رسید/ گفت‌وگو درباره متون پیشنهادی ادامه دارد
شست کمیسیون مشترک برجام که با حضور نمایندگان ایران، گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ برگزار شد تا درباره متون پیشنهادی ایران گفت‌وگو شود، دقایقی پیش پایان یافت. در این نشست مقرر شد گفت‌وگوها در خصوص متون پیشنهادی در سطوح مختلف ادامه یابد.

به گزارش برنا، تا دقایقی دیگر انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس اقدامی خارجی اتحادیه اروپا که ریاست نشست امروز را برعهده داشت توضیحاتی را درباره نتیجه گفت‌وگوها به خبرنگاران ارائه خواهد داد. با توجه به سرمای شدید هوا و بارش سنگین برف وی این بار در داخل چادر خبرنگاران و روی سکویی که برای وی در نظر گرفته شده با خبرنگاران صحبت خواهد کرد.

این نشست در واقع ادامه دور هفتم گفت‌وگوها برای احیای مفاد برجام بشمار می‌رود  که از دوشنبه گذشته (هشتم آذر) در وین آغاز شد.

در نشست امروز کمیسیون مشترک برجام، حاضران در خصوص نحوه ادامه گفت‌وگوها به بحث و تبادل نظر پرداختند. باقری کنی با تشریح مبانی پیشنهادات ایران، بر جدیت و حسن نیت ایران در گفت‌وگوها تأکید نمود. 

در این نشست مقرر شد گفت‌وگوها در خصوص متون در سطوح مختلف ادامه یابد.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات در پایان نشست امروز در پیامی نوشت که این نشست نسبتا کوتاه و سازنده بود و طرفها بر ضرورت نهایی سازی سریع و موفقیت آمیز مذاکرات و احیای برجام تاکید کردند.

پیش از آغاز جلسه امروز، ملاقات‌های دو جانبه و چندجانبه‌ای میان روسای هیات‌های مذاکره کننده برگزار شد  علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران دقایقی قبل از شروع این نشست در توئیتی نوشت: ایران به تعامل جدی ادامه داده و مصمم به دستیابی به توافق خوبی است که حقوق و منافع ملت‌مان را تأمین نماید.

باقری هفته گذشته متن پیشنهادی ایران را در قالب دو موضوع لغو تحریم‌های ظالمانه و مسائل هسته‌ای به طرف‌های مقابل ارائه داد و اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران انتظار دریافت پاسخ منطقی و مستدل از طرف مقابل دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ 

نظر شما