کریمی قدوسی:

روحانی در وین به دنبال فاجعه‌ای بدتر از برجام بود/ تیم قبل راستی آزمایی را در حد فروش یک کشتی نفت توافق کرده بود

۱۴۰۰/۰۹/۱۹ - ۰۵:۱۷:۴۵
کد خبر: ۱۲۷۲۰۰۶
روحانی در وین به دنبال فاجعه‌ای بدتر از برجام بود/ تیم قبل راستی آزمایی را در حد فروش یک کشتی نفت توافق کرده بود
نماینده مردم مشهد و کلات گفت: دولت قبل تلاش داشت تا در دورهای آخر در مذاکرات توافق نامه‌ای را به تصویب برساند که یک فاجعه‌ای عظیم بود ، مثلا در راستی آزمایی تیم قبل توافق کرده بود تا یک کشتی نفت‌کش از خارک لنگر بگیرد و در آب‌های آزاد حرکت کند و در آنسوی آب، کشور دریافت کننده، پول آن نفت کش را واریز کند یعنی، راستی آزمایی فقط در حد فروش یک کشتی نفت توافق شده بود. اما این دولت قوی و منطقی و هوشمندانه کار را در پیش گرفت. رسانه های وابسته و نفوذی دولت قبل تلاش می‌کنند تا به گونه ای وانمود کنند تیم مذاکره کننده برای حل مشکل به پشت میز نرفته است در حالی که محتوا نشان از اراده تیم مذاکره کننده ایران برای حل مشکل دارد.

«جواد کریمی قدوسی» نماینده مردم مشهد و کلات و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با دیدار اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با وزیر امورخارجه گفت: در جلسه مشترک کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی که در محل وزارت امورخارجه برگزار شد، جناب آقای صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه گزارشی را ارائه کرد مبنی بر آنکه ظرف مدت 120 روز تحولات بسیار چشمگیر و‌ خوبی در عرصه مسایل تجاری و اقتصادی و روابط دوجانبه و چند جانبه و تنظیم سندهای راهبردی با کشورهای همسایه از جمله آسیای میانه به انجام رسیده است و موفقیت‌های خوبی را به ارمغان آورده‌اند و همه مسایل و مشکلات تجاری در عرصه دیپلماسی که با ترکمنستان، ازبکستان، قرقیزستان و تاجیکستان داشتیم را حل و فصل کردند که در نتیجه آن کار فعالان اقتصادی رو به رونق است، با اکثر این کشورهای همسایه تا پایان سال به تراز تجاری یک میلیارد دلار در سال می‌رسیم. 

                          صفری به عنوان چهره دوم‌ وزارت خارجه معرفی شود 

                          تراز تجاری با کشور های همسایه به یک میلیارد دلار در سال می‌رسد

وی در خصوص اظهارات خود در این جلسه بیان کرد: خطاب به آقای امیرعبداللهیان پیشنهادی را مطرح کردم، از ایشان درخواست کردم تا رسانه ملی و سایر رسانه‌ها چهره دوم وزارت خارجه را بعد از آقای امیر عبداللهیان، آقای صفری معرفی کنند، زیرا ایشان در بحث توسعه روابط تجاری تحرک‌های خوبی را با کشورهای همسایه داشته‌اند که تاثیر آن در تولید داخلی قابل مشاهده است. اگر در دیپلماسی اقتصادی سیاست.های دولت قبل ادامه پیدا می‌کرد و همه مسایل را در گرو مذاکره قرار می‌دادند رکود در کشور ادامه می‌یافت. باید دستاورد‌های حوزه اقتصادی که با کشورهای همسایه انجام شده در صدر اخبار دیپلماسی قرار گیرد واخبار حوزه مذاکرات را هم در ردیف آخر جای دهیم نه آنکه اخبار رفت و آمدها مدام تیتر شود.

                    تیم رسانه ای دولت قبل افکار عمومی را مهندسی می‌کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس یازدهم با اشاره به تیم رسانه‌ای دولت یازدهم و دوازدهم تصریح کرد: تیم رسانه‌ای دولت قبل که سریال گاندو هم روی یکی از چهره‌های آن تیم که بحث رسانه مذاکرات را دنبال می‌کرد ساخته شد ، بیش از آنکه روی قدرت هسته‌ای کشور متمرکز باشند بر روی تاثیرگذاری و مهندسی افکار کار می‌کردند، بحث رسانه در تیم مذاکره کننده قبلی در صدر اهداف بود و سرویس‌های خارجی هم به آنها کمک می‌کردند، و همه شئونات کشور را کار رسانه‌ای آنها تحت تاثیر قرار می‌داد.  سیاست‌های رسانه‌ای آنها هوشمندانه و حساب شده بود.

                  ادعای تیم رسانه‌ای وابسته به اصلاحات و نفوذ 

نماینده مردم مشهد در همین راستا ادامه داد: تیم رسانه‌ای وابسته به اصلاحات و نفوذ خط کارش این بود که نود درصد کار در مذاکرات توسط ظریف و عراقچی انجام شده و ۱۰ درصد کار برای دولت سیزدهم باقی مانده که با یک صلوات به نتیجه می‌رسد ، می‌خواستند وانمود کنند کار مذاکرات تمام شده و یک امضا بیشتر نمانده اما اینگونه نبود. از آن طرف تلاش غربی‌ها بر این بود که شش دور مذاکره انجام شده و دولت سیزدهم دور هفتم را آغاز کند اما تیم ایرانی تاکید داشت که این وین اول است و مذاکرات قبل را بازنگری می‌کنیم. تیم مذاکره کننده قبلی به دنبال این بود تا کشور را به سمتی ببرد که شرایط بدتر از برجام برای کشور رقم بخورد. امروز عملا روی زمین برجامی وجود ندارد، در کشوری که غنی سازی شصت درصد انجام می‌دهد آیا برجامی وجود دارد. ماشین‌های جدید را اگر سازمان انرژی اتمی نصب نکند، بداند قانون مجلس به سراغش خواهد رفت و مجازات قضایی در پی آنهاست.

                      درآمدهای ارزی به سرعت در حال افزایش است

                       در اواخر دولت روحانی فروش نفت به پنجاه هزار بشکه در روز رسید

کریمی قدوسی گفت: طبق گزارشاتی که در آن جلسه مطرح شد درآمدهای ارزی به سرعت در حال افزایش است، انتقال ارز به داخل انجام می‌شود. در اواخر دولت روحانی فروش نفت به پنجاه هزار بشکه در روز رسید. اکنون بالغ بر بیست برابر شده است و به شدت افزایش یافته و انتقال پول آن هم به داخل کشور انجام می‌شود، در همه عرصه ها حرکت بسیار خوبی آغاز شده است.شبکه‌ای که در گذشته سعی می‌کرد با دلار روی مذاکرات اثر بگذارد این شبکه هم اکنون هم دست به کار است ولی با حکم وزارت اطلاعات حساب‌های بیشتر دانه درشت ها مسدود شد و تعداد زیاد دیگری هم در راه است که این نشانگر این است دولت و سیستم اطلاعاتی کشور و قوه قضاییه دیگر اجازه نمی‌دهند این شبکه و مافیای متصل به سرویس های خارجی که هنوز مذاکره‌ای انجام نشده قیمت دلار را بالا ببرند، فعالیت داشته باشند.

                          روحانی در وین به دنبال فاجعه ای بدتر از برجام بود 

                      تیم قبل راستی آزمایی را فقط در حد فروش یک کشتی نفت توافق کرده بود

 

نماینده مردم مشهد و کلات گفت: دولت قبل تلاش داشت تا در دورهای آخر در مذاکرات توافق نامه‌ای را به تصویب برسانند که یک فاجعه‌ای عظیم بود ، مثلا در راستی آزمایی تیم قبل توافق کرده بود تا یک کشتی نفت کش از خارک لنگر بگیرد و در آب های آزاد حرکت کند و در آنسوی آب، کشور دریافت کننده، پول آن نفت کش را واریز کند یعنی، راستی آزمایی فقط در حد فروش یک کشتی نفت توافق شده بود. اما این دولت قوی و منطقی و هوشمندانه کار را در پیش گرفت. رسانه های وابسته و نفوذی دولت قبل تلاش می‌کنند تا به گونه ای وانمود کنند تیم مذاکره کننده برای حل مشکل به پشت میز نرفته است در حالی که محتوا نشان از اراده تیم مذاکره کننده ایران برای حل مشکل دارد.

                  رسانه ها نفوذی دولت قبل برای  تضعیف هیئت مذاکره کننده دست بکار هستند

کریمی قدوسی با بیان این جمله که در آن جلسه سه راهبرد دولت های اخیر را مقایسه و مطرح کردم گفت: یک راهبرد ، راهبرد آقای احمدی نژاد با عنوان دور زدن تحریم هابود، احمدی نژاد در اواخر دولتش کارش به جایی رسید که حدود هشت نفر از وزرا و معاونین خود را خدمت رهبری فرستاد که مطرح کردند کشور را بدون تعامل با آمریکا نمی‌توانیم اداره کنیم. هشت سال بعد هم روحانی با راهبرد لغو تحریم‌ها از طریق مذاکره کشور را معطل کرد، راهبرد دولت سیزدهم خنثی سازی تحریم ها است. این خنثی سازی تحریم‌ها که نگاه به داخل دارد قطعا به نتیجه می‌رسد.

                           آمریکا پیغام داده که سوریه را تخلیه می‌کند 

وی با اشاره به جایگاه ایران در منطقه تصریح کرد: تحولات منطقه به نفع جمهوری اسلامی در عرصه های بین المللی است، آمریکا حداکثر تا یک ماه اینده عراق را به طور کامل تخلیه میکنند،و پیغام داده اند سوریه را هم تخلیه میکنند، اوضاع ایران با کشور های دیگر هم رو به توسعه است.چهار دور مذاکره با سعودی ها به جمع بندی خوبی رسیده است، دور پنجم هم سعودی ها در حال آماده سازی بر روی متن ایران هستند. در عرصه دیپلماسی وضع خوبی داریم.

وی در خصوص اوضاع نا به سامان بورس در دولت آقای رییسی گفت: دلیل فروپاشی بورس در اوایل دولت سیزدهم این بود که سیستم های دولت قبل تغییر نکرده بود و دو هلدینگ خلیج فارس و شستا به عرضه سهام در حجم بسیار زیاد روی آوردند و این علت سقوط بورس شد ولی با ورود وزیر اقتصاد و وزیر نفت و برکناری کارگزاران قبلی اوضاع آرام شد. در بحث ارز هم اوضاع بر همین منوال است. غربی ها تعبیرشان این است، دولت و مجلس ایران با یکدیگر همسو هستند و دولت می‌تواند در مجلس چانه بزند و امتیاز برای ما کسب کند اما اینها غافل از آن هستند که قانون انقلابی مجلس را حتی خود نمایندگان نمی‌توانند در آن تعدیل ایجاد کنند. قانون با قدرت اثر خود را در مذاکره گذاشته است.

                در برابر درخواست های فرابرجامی، لغو تحریم های فرابرجامی را خواستاریم

وی در ادامه اظهار کرد: اروپا همچنان زلفش به آمریکا گره خورده اما رفتار ایران آنها را به واکنش وا داشته است. همه آنچه را که در دو سند پیشنهاد داده‌اند، در چارچوب توافقات برجام است آنها اگر تقاضای زیادی دارند ایران هم تقاضایش افزایش می یابد، لغو تحریم های فرابرجامی را در برابر خواسته های فرا برجامی در خواست می کنیم. اما دولت ایران براساس اصول رهبری لغو تحریم ها برجامی را ملاک قرار داده اما آنها بر مسایل منطقه ای و موشکی اصرار دارند که ایران جایی برایش این پیشنهاد باز نکرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی در پایان خصوص قانون منع بکار گیری بازنشستگان افزود: در دولت سیزدهم این دغدغه ها را ندارم، و نیازی به تحقیق و تفحص امثال بنده نیست، در دولت قبل تابعیت رییس دولت و وزرا و معاونینش در معرض سوال بود. از وزارت اطلاعات در خواست کردیم تا در استعلام های دولت سیزدهم سخت گیری کند به همین علت انتصاب ها کند انجام می‌شود. بحث استعلام ها مطالبه رهبری از وزارت اطلاعات در دولت بود. قانون منع بکار گیری بازنشستگان در دستور مجلس است تا کامل و جامع شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز