با حضور هیات پارلمانی ایران؛

شانزدهمین اجلاس PUIC در استانبول آغاز شد

۱۴۰۰/۰۹/۱۹ - ۱۲:۲۳:۳۶
کد خبر: ۱۲۷۲۱۱۱
شانزدهمین اجلاس اتحادیه بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC) لحظاتی قبل در استانبول آغاز به کار کرد.

به گزارش برنا، با حضور روسای مجالس و هیئت های پارلمانی و دیپلماتیک کشورهای عضو اتحادیه بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، شانزدهمین اجلاس این اتحادیه دقایقی قبل در کاخ «دولما باغچه» در استانبول آغاز شد.

سخنران افتتاحیه این اجلاس رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه است.

هیئت عالی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران شامل سارا فلاحی، ابراهیم رضایی و ابوالفضل عمویی اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و عادل نجف‌زاده رئیس گروه دوستی و پارلمانی ایران و ترکیه، به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در این اجلاس حضور دارند و طبق برنامه قرار است رئیس مجلس عصر امروز در این اجلاس به ایراد سخنرانی بپردازد.

دکتر قالیباف روز گذشته در نخستین روز سفر خود به استانبول با تعداد زیادی از فعالان اقتصادی و بازرگانان ایرانی فعال در ترکیه و نیز جمعی از سرمایه‌گذاران و مدیران عامل هلدینگ‌های بزرگ ترکیه‌ای فعال در ایران دیدار و گفت و گو کرد تا از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این فعالان اقتصادی قراربگیرد.

در این دو جلسه مهم اقتصادی، رئیس مجلس تاکید کرد که در دولت و مجلس اولویت را توسعه روابط با همسایگان و کشورهای اسلامی قرداده‌ایم و این یک اراده جدی و محکم است و براین اساس مصمم هستیم تجارت دوجانبه را در اولویت قرار دهیم.

WhatsApp Image 2021-12-10 at 1.30.20 PM

انتهای پیام /

نظر شما