اختلاف میان اسرائیل و آمریکا بر سر مذاکرات وین بالا گرفت

۱۴۰۰/۰۹/۲۰ - ۰۹:۳۵:۱۷
کد خبر: ۱۲۷۲۳۳۸
اختلاف میان اسرائیل و آمریکا بر سر مذاکرات وین بالا گرفت
همزمان با انتشار اخباری مبنی بر پیشرفت مذاکرات وین با محوریت لغو تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران ، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی اختصاصی از افزایش اختلاف و تنش میان واشنگتن و تل آویل بر سر مذاکرات وین خبر داده است.

به گزارش برنا، در گزارش نیویورک تایمز که بر پایه مصاحبه با با بیش از ۱۰ مقام آمریکایی و اسراییلی تهیه شده، آمده است که به رغم آغاز امیدوارکننده روابط  نفتالی بنت و جو بایدن، ادامه روند مذاکرات وین همزمان با پیشرفت‌های برنامه های هسته‌ای این کشور، به نگرانی مقام‌های اسرائیلی درباره رویکرد آمریکا در قبال ایران منجر شده است؛ رویکردی که نیویورک تایمز از آن به عنوان رویکردی نرم نام برده است.
براساس گزارش نیویورک تایمز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و رئیس موساد که در روز های اخیر به واشنگتن سفر کرده بودند، با نگرانی از احتمال توافق آمریکا برای بازگشت به برجام ، واشنگتن را ترک کردند و عملا دستاوردی درخصوص ترغیب آمریکا برای عدم بازگشت به توافق هسته ای با ایران نداشته اند.

این روزنامه نوشت: اختلافات طولانی بر سر برنامه هسته ای ایران به تنش تازه ای بین دولت جو بایدن و اسرائیل (رژیم صهیونیستی) منجر شده است و دو مقام ارشد اسرائیلی ابراز نگرانی کرده اند که تعهدات واشنگتن برای از سرگیری توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ ایران به توافقی ناقص منجر شود و به ایران اجازه دهد که به برنامه غنی سازی ادامه دهد.

این رسانه افزود،  فشارها بر روابط واشنگتن و تل آویو این هفته همزمان با تلاش دولت بایدن برای ایجاد مواضع واحد با صهیونیست ها در زمینه چگونگی توافق با ایران در سال اینده مشهود بود.

به نوشته نیویورک تایمز، دولت آمریکا اگرچه می کوشد با اتخاذ اقدامات سخت گیرانه (در قبال ایران)، مقامات صهیونیستی را که با ناامیدی فزاینده ای در قبال مذاکرات وین روبرو هستند، آرام کند اما مقام های تل آویو علنا رئیس جمهوری آمریکا را مورد انتقاد قرار نداده اند- آنچنان که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی  از دولت باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین دموکرات آمریکا انتقاد می کرد- اما آنها در محافل و نشست های خصوصی خود چنین استدلال می کنند که برنامه هسته ای ایران در حال پیشرفت است و آمریکا مشتاق به کاهش تعهداتش در قبال خاورمیانه است و قصد ندارد با اقدامات خصومت آمیز بیشتری مذاکرات وین را ترک کند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز