اخطار مجدد بایدن به روسیه!

۱۴۰۰/۰۹/۲۱ - ۰۸:۲۹:۵۹
کد خبر: ۱۲۷۲۷۵۰
اخطار مجدد بایدن به روسیه!
جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ادعا کرد که به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه درباره حمله احتمالی به اوکراین و عواقب ویرانگر اقتصادی آن هشدار داده است.

به گزارش برنا، رئیس جمهوری آمریکا شامگاه شنبه به وقت محلی در گفت و گو با خبرنگاران ادعا کرد که به همتای روس خود گفته است در صورت حمله احتمالی به اوکراین با عواقب اقتصادی ویرانگری روبرو خواهد شد و بهای وحشتناکی خواهد پرداخت.

بایدن که پیش از این اعلام کرده بود واشنگتن  بصورت یکجانبه  به اوکراین نیروی نظامی اعزام نخواهد کرد، اذعان کرد امکان اعزام نیروهای رزمی زمینی آمریکا به اوکراین در صورت تهاجم روسیه، هیچ وقت روی میز نبوده است، هرچند که ایالات متحده و ناتو ملزم به اعزام نیروهای بیشتری به کشورهای جناح شرقی ناتو برای تقویت آنها هستند.

رییس‌جمهوری آمریکا که هفته گذشته دو ساعت با همتای روس خود دیدار مجازی داشت، مدعی شد که کاملا برای پوتین روشن کردم اگر او در اوکراین اقدامی انجام دهد، عواقب اقتصادی ویرانگری برای کشورش خواهد داشت.

 بایدن و پوتین ۱۶ آذر ماه (هفتم دسامبر) به مدت دو ساعت با یکدیگر بصورت مجازی دیدار و گفت و گو کردند که موضوع اصلی مورد گفت و گو اوکراین بود.

رئیس جمهوری آمریکا یک روز پس از این دیدار در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه اعزام یکجانبه نیرو به اوکراین روی میز قرار ندارد، مدعی شد که اگر روسیه به اوکراین حمله کند، با پیامدها و عواقب شدیدی مواجه خواهد شد؛عواقب اقتصادی خواهند بود و او (پوتین) این را می داند.

بایدن افزود به جای اعزام نیرو به اوکراین، دولت او حضور نظامی آمریکا در کشورهای ناتو را تقویت خواهد کرد.

ولودمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین پس از دیدار بایدن و پوتین، با همتای آمریکایی خود تلفنی گفت و گو کرد و منابع خبری اعلام کردند که بایدن قول داده است که از کی یف در صورت تهاجم احتمالی روسیه دفاع کند.

در همین حال روسیه با رد اتهامات مبنی بر اینکه مسکو در حال آمادگی برای حمله به اوکراین است، اعلام کرد این کشور حق دارد نیروهای خود را در داخل خاک روسیه مستقر کند. ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه همچنین ناتو را متهم به تلاش برای حمله به روسیه کرده است.

 آمریکا که همواره به دنبال راه‌هایی برای تحت فشار قراردادن روسیه به عنوان ابرقدرت رقیب خود در شرق بوده، اکنون با طرح این ادعا که حضور نیروهای روس در مرز اوکراین تهدیدی برای این کشور محسوب می‌شود، به دنبال بهانه‌ای تازه برای ایجاد تنش در این منطقه و افزایش فشار بر روسیه است.

روسیه بارها عنوان کرده اقدامات نظامی‌اش در مرز با اوکراین اقدامات عادی نظامی است اما آمریکا و متحدانش همچنان قصد دارند شرایط مرز روسیه با اوکراین را پرتنش جلوه دهند.

آمریکا در حالی مدعی تحرکات جدی روسیه در مرز با اوکراین شده است که واشنگتن و کی ‌یف اخیرا به متحدان اروپایی‌شان اعلام کرده‌اند تحرکات نیروها در مرز با اوکراین نشان‌دهنده آمادگی جدید مسکو برای حمله به اوکراین است.

اوکراین از آمریکا خواسته تا حمایت‌های امنیتی فوری از جمله تبادل اطلاعاتی در دستورکارش قرار دهد.

در این میان دولت بایدن نگران است که اهداف روسیه در قبال اوکراین ممکن است مذاکرات واشنگتن- مسکو در مورد حملات سایبری و کنترل تسلیحات را از مسیر اصلی منحرف کند.

منطقه دونباس با ساکنان روس تبار در شرق اوکراین واقع شده است و از سال ۲۰۱۴ میلادی روس‌های این منطقه دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوگانسک تاسیس کرده و دولت‌های محلی مستقل از دولت اوکراین تشکیل داده‌اند.

روسیه بارها خواستار مذاکره دولت اوکراین با نمایندگان این دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل و فصل اختلافات شده است اما کی یف، مسکو را به حمایت و تشویق جدایی طلبان متهم می‌کند و مذاکره با نمایندگان این مناطق را رد می‌کند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز