بلاروس:

اگر غرب تحریم جدید وضع کند، انتقال گاز به اروپا متوقف می شود

۱۴۰۰/۰۹/۲۲ - ۱۵:۱۹:۱۹
کد خبر: ۱۲۷۳۴۶۹
اگر غرب تحریم جدید وضع کند، انتقال گاز به اروپا متوقف می شود
الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس تهدید کرد در صورتی که غرب تحریم های جدید در مورد کشورش وضع کند، مینسک ترانزیت گاز روسیه به کشورهای اروپایی را متوقف خواهد کرد.

به گزارش برنا به نقل از خبرگزاری تاس، رئیس جمهوری بلاروس روز دوشنبه گفت: اگر تحریم های جدید ازسوی غرب علیه بلاروس وضع شود و این کشور را در وضعیت دشوار قرار دهد، مینسک ترانزیت گاز به اروپا را متوقف خواهد کرد.

بلاروس سالانه ها دهها میلیارد مترمکعب گاز روسیه را به کشورهای اروپایی از طریق خط لوله گاز «یامال-اروپا»  ترانزیت می کند.

به گفته لوکاشنکو، در صورتی که تحریم های جدید در مورد بلاروس وضع شود، مینسک هیچ راه دیگری به جز پاسخ سخت علیه تحریم های کشورهای اروپایی نخواهد داشت.

آمریکا، انگلیس، کانادا و اتحادیه اروپا هفته گذشته در اقدامی هماهنگ تحریم ها علیه بلاروس را افزایش داده‌اند.

به گزارش ایرنا، ایالات متحده، اتحادیه اروپا، انگلیس  و کانادا تحریم های جدیدی را علیه افراد و نهادهای نزدیک به الکساندر لوکاشنکو رئییس جمهوری بلاروس اعمال کردند.

کشورهای غربی در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که این تحریم ها در پاسخ به تداوم حملات به حقوق بشر و آزادی های اساسی در بلاروس، بی توجهی به هنجارهای بین المللی و اقدامات مکرر سرکوب است.

تحریم های جدید اتحادیه اروپا شامل ۱۷ نفر و ۱۱ شرکت و موسسه می شود. تحریم های اتحادیه اروپا همچنین چندین فرمانده فعال در درگیری های مرزی و همچنین خطوط هوایی دولتی Belavia و شرکت هواپیمایی سوریه Cham Wings را هدف قرار داده است.
خطوط هوایی بلاروس به انتقال مردم  و به تشدید بحران اوضاع مهاجران متهم شده اند.  

دویچه وله اعلام کرد تحریم های اتحادیه اروپا همچنین شرکت‌های مسافرتی دولتی،  قضات، دادستان‌ها و یک چهره رسانه‌ای را در ارتباط با سرکوب‌های سیاسی و اطلاعات نادرست هدف قرار دادند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز تحریم‌هایی را علیه ۲۰ فرد و ۱۲ نهاد منتشر و محدودیت‌هایی را برای معاملات اعمال کرد که توانایی دولت بلاروس برای استقراض پول را محدود می کند.  

تحریم های ایالات متحده افراد و نهادهایی از جمله پسر لوکاشنکو، چندین هواپیما و یک شرکت تولید نهاده های کشاورزی را هدف قرار داده است.

انگلیس  نیز دارایی‌های شرکت دولتی Ojsc Belaruskali بلاروس را که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کودشیمیایی پتاس در جهان است، مسدود کرد. 

بحران اخیر پناهجویان و کشیده شدن پای بلاروس به آن موجب شده تا به گفته منابع غربی، سوءاستفاده مینسک از پناهجویان خاورمیانه‌ای و تشویق و گسیل آنها به مرزهای اروپا درزمینهٔ موضوع‌هایی باشد که بایدن با همتای روس خود در میان می‌گذارد؛ به‌خصوص که روسیه در حمایت از همسایه غربی‌اش جنگنده‌هایی با قابلیت حمل سلاح‌های هسته‌ای برای حفاظت از حریم هوایی بلاروس به پرواز درآورده بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز