واکنش تند الحوثی به سخنان فرستاده سازمان ملل

۱۴۰۰/۰۹/۲۴ - ۱۰:۱۷:۳۶
کد خبر: ۱۲۷۴۱۶۱
واکنش تند الحوثی به سخنان فرستاده سازمان ملل
«محمد علی الحوثی»، عضو شورای سیاسی عالی یمن، جلسه توجیهی «هانس گراندبرگ»، فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن را که روز سه شنبه در شورای امنیت برگزار شد، محکوم کرد.

به گزارش برنا، الحوثی در توییتی نوشت: نبرد متوقف نشده ، بلکه تنها تجاوزات دشمن در حمله به پایتخت (صنعا) شکست خورده است و حملات، محاصره و بمباران آن همچنان ادامه دارد.

الحوثی افزود: اعضای شورای امنیت شریک تجاوزات دشمن به یمن هستند و از نظر آنها عملیات نظامی به پایان رسیده است و ما به چنین ادعاهای شورای امنیت از گذشته عادت کرده ایم.

گراندبرگ دیروز در جلسه شورای امنیت درباره پایان عملیات نظامی نیروهای ائتلاف به صنعا خبر داده بود.

الحوثی در توییت کوتاه دیگری گفت: بیانیه‌ها و توضیحات نماینده سازمان ملل قربانی را محکوم می‌کند و از متجاوزان حمایت می کند.

در همین حال ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در بیانیه‌ای سه‌شنبه شب از بمباران دوباره و سنگین صنعا پایتخت یمن خبر داد.

آغاز حملات ائتلاف سعودی درحالی است که فیصل بن فرحان آل سعود وزیر امورخارجه عربستان در اظهاراتی با طرح اتهامات علیه انصارالله ضمن طرح یک توافق آتش‌بس مدعی شده بود: این طرح که آتش بس در یمن را در بر می‌گیرد، تحت نظارت سازمان ملل خواهد بود.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

بسیاری از کارشناسان تشدید حملات ائتلاف سعودی به یمن را ناشی از شکست این ائتلاف در تحقق اهداف خود در یمن می‌دانند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز