لاوروف خواستار توقف گسترش ناتو به شرق شد

۱۴۰۰/۰۹/۲۴ - ۱۱:۲۳:۵۷
کد خبر: ۱۲۷۴۲۱۴
لاوروف خواستار توقف گسترش ناتو به شرق شد
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در گفت و گوی تلفنی با وزیر خارجه جدید آلمان خواستار توقف گسترش ناتو به شرق و ارائه تضمین های امنیتی به روسیه در این مورد شد.

به گزارش برنا به نقل از بیانیه وزارت امور خارجه روسیه، سرگئی لاوروف در گفت و گوی تلفنی با آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه جدید آلمان که نخستین تماس این دو نفر پس از انتصاب بربوک بود، برای برقراری تماس های منظم و توسعه همکاریهای روسیه و آلمان ابراز امیدواری کرد.

بر اساس این بیانیه، وزیران خارجه روسیه و آلمان در گفت و گوی تلفنی خود بر توسعه روابط دوجانبه و دورنمای همکاریهای دو کشور تمرکز کرده بودند و طرف روسی بر عزم کشورش برای گسترش همکاریها با آلمان به نفع ملت دو کشور و تامین امنیت و ثبات اروپا و جهان تاکید کرد.

 وزیر خارجه روسیه در بخش مربوط به مسائل بین المللی این گفت وگوی تلفنی، به ضرورت ارائه تضمین های امنیتی به صورت تعهد حقوقی برای عدم گسترش ناتو به شرق و خودداری این سازمان از استقرار زیرساخت های خود در نزدیکی مرزهای روسیه اشاره کرد.

لاوروف در ادامه گفت و گو با وزیر خارجه آلمان اقدامات دولت اوکراین در مورد مناقشه در شرق این کشور را تشریح کرده و با انتقاد از آن، رفتار کی یف را غیرمسئولانه خواند که هیچ علاقه ای برای اجرای توافقنامه مینسک به منظور حل و فصل مناقشه در منطقه دونباس از خود نشان نمی دهد. 

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین نفوذ دولت آلمان بر اوکراین به عنوان یکی از طرف های گروه نورماندی را مهم خواند که می تواند برای حل و فصل بحران بکار گرفته شود. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز