حل مشکلات افغانستان در دستور کار اجلاس وزیران خارجه کشورهای اسلامی

۱۴۰۰/۰۹/۲۴ - ۱۲:۵۰:۵۲
کد خبر: ۱۲۷۴۳۵۱
حل مشکلات افغانستان در دستور کار اجلاس وزیران خارجه کشورهای اسلامی
وزیر امور خارجه پاکستان با قدردانی از کشورهای مطرح جهان اسلام از جمله جمهوری اسلامی ایران برای اعلام آمادگی جهت شرکت در نشست آتی وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی، گفت: هدف اصلی این نشست اجماع جهانی برای کمک به افغانستان و غلبه بر بحران انسانی است.

به گزارش برنا از منابع رسمی پاکستان، «شاه محمود قریشی» روز چهارشنبه طی اظهاراتی افزود، اسلام‌آباد تا روزهای آینده میزبان وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC) است که تنها دستور کار آن، بررسی تحولات افغانستان می‌باشد.

وی گفت: ما مصمم به تشکیل جبهه مشترک برای کمک به افغانستان و همزمان هوشیاری نسبت به هرگونه عواقب تشدید بحران در این کشور و تبعات آن برای همسایگان، منطقه و جهان هستیم.

قریشی با قدردانی از کشورهای مطرح جهان اسلام از جمله ایران، ترکیه و مالزی برای آمادگی جهت شرکت در اجلاس آتی اسلام‌آباد، اظهار داشت: ما درصدد اجماع جهانی برای رسیدگی به وضعیت افغانستان هستیم.

وی گفت: احتمال تخریب ساختار معیشتی و اقتصادی افغانستان قوت گرفته و اگر جلوی آن گرفته نشود تمام منطقه به ویژه همسایگان متحمل عواقب سنگین آن خواهند بود.

وزیر امور خارجه پاکستان اعلام کرد که این کشور از نمایندگان اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل، سازمان‌های بین المللی از جمله بانک جهانی و صندوق بین المللی پول برای حضور در اجلاس وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی دعوت به عمل آورده است تا حساسیت مسائل افغانستان را با آنان مطرح کرده و جهان را قائل کنیم که  نباید برای کمک به افغانستان زمان را از دست بدهد.

وی هشدار داد: تبعات تشدید اوضاع افغانستان متوجه همسایگان این کشور به ویژه کشورهایی که بزرگترین میزبان پناهجویان افغان هستند، است لذا تمامی بازیگران مهم از جمله سازمان همکاری اسلامی با نگاه مشترک بر حمایت از افغانستان و کمک فوری به مردم این کشور تاکید دارند.

قرار است هفدهمین نشست فوق العاده وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با دستور کار افغانستان به میزبانی دولت پاکستان روزهای شنبه و یکشنبه ۲۷ و ۲۸ آذرماه ۱۴۰۰ (۱۸ و ۱۹ دسامبر) در شهر اسلام‌آباد برگزار شود.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز