افشاگری اسناد محرمانه ترور جان اف کندی توسط بایدن

۱۴۰۰/۰۹/۲۶ - ۱۱:۳۷:۰۹
کد خبر: ۱۲۷۴۹۰۲
افشاگری اسناد محرمانه ترور جان اف کندی توسط بایدن
دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا حدود یک هزار و ۵۰۰ صفحه از اسناد محرمانه ترور سال ۱۹۶۳ جان اف کندی رییس جمهوری اسبق آمریکا را منتشر کرد.

به گزارش برنا از "ان بی‌سی نیوز"،  این اسناد شامل گزارش‌های سازمان اطلاعاتی و جاسوسی سیا، اف بی‌آی و وزارت خارجه آمریکا در خصوص این ترور است. 

درمیان اسناد منتشر شده گزارش‌هایی وجود دارند که نشان می‌دهند "لی هاروی اوسوالد" قاتل کندی چند ماه پیش از قتل رئیس جمهوری وقت آمریکا به سفارتخانه‌های شوروی سابق و کوبا در کشور مکزیک مراجعه کرده بود تا روادید دریافت کند. 
برخی دیگر از اسناد حاکی از این امر است که دولت استرالیا در سال ۱۹۶۲ به مقامات امنیتی و اطلاعاتی آمریکا در خصوص طرح برای ترور کندی اخطار داده بودند اما تحقیقات در این خصوص به نتیجه نرسیده است. 
این اسناد قرار بود در اوایل سال جاری میلادی منتشر شود اما به دستور جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا انتشار آن‌ها به ماه اکتبر موکول شد. 
آرشیو ملی آمریکا بر اساس قانون سال ۱۹۹۲ این کشور باید تمام اسناد محرمانه مربوط به ترور کندی را تا ماه اکتبر سال ۲۰۱۷ منتشر می‌کرد. 
این مرکز در سال ۲۰۱۷ بخش زیادی از این اسناد را منتشر کرد اما به دستور دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا از انتشار سایر اسناد خودداری کرد. 
ترامپ اعلام کرده است که به دلیل توصیه مقامات اجرایی و سازمان‌های آمریکا در مورد تاثیر این اسناد بر روابط خارجی، اجرای قانون و امنیت ملی دستور توقف انتشار آن‌ها را صادر کرده است. 
این بیشترین اسناد منتشر شده در مورد قتل کندی از سال ۲۰۱۷ تاکنون است. دولت آمریکا قصد دارد تا ماه دسامبر سال آینده بخش نهایی این اسناد را نیز منتشر کند. 
بایدن در ماه اکتبر دستور داده بود که که تمام اطلاعات محرمانه مربوط به ترور کندی منتشر شود مگر اینکه انتشار آن‌ها صدمه آشکار بر دفاع نظامی، عملیات اطلاعاتی، اجرای قانون، یا روابط خارجی آمریکا داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز