با هدف بررسی تحولات افغانستان؛

نشست فوق العاده کشورهای اسلامی با حضور ایران در پاکستان آغاز شد

۱۴۰۰/۰۹/۲۸ - ۰۹:۲۴:۵۴
کد خبر: ۱۲۷۵۵۸۷
هفدهمین نشست فوق العاده کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با هدف بررسی تحولات افغانستان با حضور هیات‌های مختلف از جمله وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در شهر «اسلام‌آباد» پایتخت پاکستان آغاز به کار کرد.

به گزارش برنا، نشست اضطراری وزیران خارجه کشورهای اسلامی در سالن مجلس ملی پاکستان در اسلام‌آباد آغاز شد.

جلسه افتتاحیه با سخنرانی دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، وزیرخارجه پاکستان و عربستان آغاز شد.

قرار است «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان نیز به عنوان سخنران پایانی نشست وزیران امور خارجه اسلامی سخنرانی کند. وی پیش‌تر در صفحه رسمی خود در توییتر نوشت که هدف از جلسه اضطراری سازمان همکاری اسلامی اعلام همبستگی با مردم افغانستان و اجماع فراگیر برای کمک به رفع بحران انسانی در این کشور همسایه است.

براساس برنامه اعلام شده، وزیر امور خارجه کشورمان که ریاست هیات بلندپایه سیاسی ایران در جلسه سازمان همکاری اسلامی را برعهده دارد، در این نشست سخنرانی و آخرین مواضع ایران در بحث افغانستان و تحولات پیرامون منطقه را تشریح خواهد کرد.

این اولین سفر دکتر امیرعبداللهیان در مقام وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به پاکستان از زمان انتصاب وی به شمار می‌رود.

وزارت امور خارجه پاکستان ساعاتی پیش اعلام کرد که مراسم پایانی نشست اضطراری کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با نشست مطبوعاتی مشترک وزیر امور خارجه پاکستان و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 

نظر شما