یک کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با برنا

اسرائیل اگر در مورد ایران ماجراجویی کند بیشترین آسیب را می‌بیند/ ادامه تحریم و فشار ایران را وادار به تسلیم نمی‌کند

۱۴۰۰/۰۹/۳۰ - ۰۵:۵۱:۲۴
کد خبر: ۱۲۷۶۴۳۵
اسرائیل اگر در مورد ایران ماجراجویی کند بیشترین آسیب را می‌بیند/ ادامه تحریم و فشار ایران را وادار به تسلیم نمی‌کند
یک کارشناس مسائل بین الملل عنوان کرد: اسرائیل به خوبی می داند که اگر دست به ماجرا جویی علیه تاسیسات هسته ای ایران بزند. پنج جبهه قدرتمند در منطقه بر علیه رژیم صهیونیستی گشوده خواهد شد و اسرائیل بیشترین آسیب را می بیند.

«حسن هانی زاده» کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا، در رابطه با روند دور اخیر مذاکرات در وین و مواضع ایران در مقابل برخی زیاده‌خواهی‌های طرف‌های مذاکره عنوان کرد: هفتمین دور مذاکرات وین پیشرفت‌های نسبی داشت. سه سند مهم از کارگروه ایران به طرفین چهار بعلاوه یک ارائه شد. دو سند به مسائل حقوقی و اقتصادی مربوط است که در رابطه با لغو تحریم ها و ادامه همکاری بین آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای و ایران است. انگلیس و فرانسه و آلمان به این نتیجه رسیدند که ادامه تحریم و فشار بر ایران،  ایران را وادار به تسلیم نخواهد کرد.

وی افزود: از این رو کشور‌های اروپایی به این نتیجه رسیدند که باید تعامل مثبتی با ایران داشته باشند و از آنجایی که آمریکا در سال 2018 در دوره ریاست جمهوری ترامپ از برجام خارج شده طبیعتا این حرکت نقض قوانین بین المللی تلقی می‌شود و تحریم‌هایی که بر مبنای آن از 2018 بر ایران اعمال شد غیر قانونی است و باید لغو شود.

هانی زاده تاکید کرد: آمریکایی‌ها نیز به این نتیجه رسیده‌اند که باید بخشی از تحریم های اعمال شده در دوران ریاست جمهوری ترامپ لغو شود لذا این دو سند جزو دستاوردهای مهم مذاکرات ایران و چهار بعلاوه یک تلقی می‌شود. اما مسائل فنی باقی مانده و مشکلاتی که در رابطه با تاسیسات هسته‌ای کرج وجود دارد و موجب شده خروجی مذاکرات وین نتایج قابل قبولی را نشان ندهد اما مذاکرات ادامه دارد و به نظر می‌رسد تا پایان سال میلادی جاری اتفاقات مثبتی رخ بدهد.

این کارشناس مسائل بین الملل یاداور شد: رژیم صهیونیستی و لابی اسرائیل در آستانه مذاکرات ایران و کشورهای چهار بعلاوه یک ، یک سری تلاش های سیاسی برای جریان سازی علیه ایران آغاز کرده اند سفر وزیر خارجه اسرائیل به اروپا و آمریکا برای اینکه روند مذاکرات ایران و چهار بعلاوه یک را در وین بر هم بزند با شکست روبرو شد. لذا تهدیدات اسرائیل نمایشی است و برای باجگیری از کشور های اروپایی و آمریکا است.

هانی زاده در پایان گفت: اسرائیل به خوبی می‌داند که اگر دست به ماجرا جویی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران بزند. پنج جبهه قدرتمند در منطقه علیه رژیم صهیونیستی گشوده خواهد شد و اسرائیل بیشترین آسیب را می بیند. این تهدیدات بیشتر جنبه نمایشی دارد و هیچ گونه ارزش عملیاتی ندارد از این رو ایران و مقامات ایرانی پاسخ های لازم را به یاوه گویی های وزیر جنگ و وزیر خارجه و حتی نخست وزیر اسرائیل دادند. طبیعتا اسرائیل نمی تواند دست به ماجراجویی بزند مگر اینکه اتحادیه اروپا و آمریکا را با خود همراه کند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز