گفتگوی مسجدی و بارزانی درباره توسعه همکاری‌های ایران و عراق

۱۴۰۰/۰۹/۳۰ - ۱۳:۰۸:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۶۶۶۰
«ایرج مسجدی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد امروز (سه شنبه) با «نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار کرد و دو طرف در باره گسترش روابط و مناسبات ایران و عراق گفت‌وگو کردند.

به گزارش برنا، خبرگزاری «شفق نیوز» وابسته به حزب دموکرات کردستان عراق در این باره خبر داد که نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان این کشور امروز (سه شنبه) با ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق دیدار کرد.

دفتر ریاست اقلیم کردستان عراق در بیانیه ای اعلام کرد که در این دیدار روابط  بغداد و اربیل با جمهوری اسلامی ایران و توسعه همکاری‌های مشترک در زمینه‌های گوناگون مختلف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بیانیه افزود که مسجدی و بارزانی همچنین در خصوص آخرین تحولات مربوط به روند سیاسی عراق و تشکیل دولت این کشور، روابط و ادامه گفت و گوها برای حل اختلافات اربیل – بغداد، خطر تروریسم و حملات اخیر داعش گفت و گو کردند.

در این بیانیه آمده است که دو طرف بر اهمیت تلاش برای حفظ امنیت و ثبات در منطقه و گسترش مناسبات و روابط بر اساس دوستی و منافع مشترک توافق کردند.

بر اساس این بیانیه، بارزانی و مسجدی بر تقویت و توسعه بیشتر روابط اقلیم کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند.

ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد که به اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق سفر کرده است در آیین گشایش «نمایشگاه اختصاصی بازرگانی جمهوری اسلامی ایران» نیز سخنرانی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز