اعلام آمادگی روسیه برای بررسی نگرانی های آمریکا

۱۴۰۰/۰۹/۳۰ - ۱۹:۳۶:۳۴
کد خبر: ۱۲۷۶۷۹۲
اعلام آمادگی روسیه برای بررسی نگرانی های آمریکا
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو برای بررسی نگرانی های امنیتی واشنگتن امادگی دارد اما هنوز در این مورد پیشنهادی دریافت نکرده است.

به گزارش برنا به نقل از تاس، لاوروف روز سه شنبه در نشست مطبوعاتی در مسکو گفت: روسیه برای مذاکره در مورد تضمین های امنیتی و نگرانی های متقابل آمریکا آمادگی دارد ولی در این مورد نامه ای دریافت نکرده است. 

 وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به گفت و گوی روز گذشته یوری اوشاکوف دستیار امور بین المللی رئیس جمهوری روسیه و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد که طرف آمریکایی در این نشست که مربوط به مذاکرات روسیه و آمریکا بود اعلام کرد که نگرانی هایی (در مورد اقدامات احتمالی روسیه در اوکراین)  دارد. 

وزارت امور خارجه روسیه پیشتر پیش نویس توافقنامه‌هایی بین روسیه و ایالات متحده در مورد تضمین‌های امنیتی و توافقنامه اقدامات لازم برای تضمین امنیت فدراسیون روسیه و کشورهای عضو ناتو را به طرف آمریکایی تحویل داد. 

لاوروف گفت: روسیه واقعا نمی خواهد که سیر اوضاع (تنش ها در روابط روسیه و ناتو) در جهت منفی و آنطور که برخی کارشناسان راهبردی پیمان ناتو پیش بینی می کنند، پبش برود.

 وزیر خارجه روسیه خواهان بررسی پیشنهاد روسیه درباره تضمین های امنیتی در چارچوب سازمان امنیت و همکاری اروپا شد. 

 لاوروف این را نیز گفت که در دیدار با وزیران امور خارجه جمهوریهای خودخوانده آبخازیا و اوستیای شمالی که روز گذشته در شهر بندری سوچی روسیه انجام گرفت درباره به عضویت درآوردن گرجستان در ناتو به رغم مخالفت اکثر مردم این کشور گفت و گو نکرده است. 

روابط روسیه و ناتو بسیار پرتنش است و پس از روی کار آمدن حکومت غرب گرا در کی یف در سال ۲۰۱۴، پیمان ناتو همکاریها با مسکو را متوقف کرده و هر ساله چند رزمایش در نزدیکی مرزهای روسیه ازجمله در دریای سیاه برگزار می کند و مسکو نیز برای قدرت نمایی رزمایش هایی را برگزار می کند. 

 «کنستانتین گاوریلف» نماینده ارشد روسیه در مذاکرات کنترل تسلیحاتی و امنیت نظامی در وین گفت که مسکو به هیچ وجه اجازه استقرار زیرساخت و تجهیزات سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در قلمروهای کشورهای همسایه را نخواهد داد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز