سردار پاکپور: فناوری تولید و تکثیر پهپادها را بومی کرده‌ایم

۱۴۰۰/۱۰/۰۱ - ۱۱:۲۲:۵۲
کد خبر: ۱۲۷۶۹۸۷
سردار پاکپور: فناوری تولید و تکثیر پهپادها را بومی کرده‌ایم
فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: فناوری تولید و تکثیر پهپادی را به دست آورده و بومی کرده‌ایم و پهپادهای تهاجمی و رزمی ما می‌توانند هر نقطه‌ای را که نیاز باشد مورد هدف قرار دهند.

به گزارش برنا از پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه، سرتیپ پاسدار محمد پاکپور در حاشیه برگزاری هفدهمین رزمایش پیامبر اعظم (ص) با بیان اینکه دکترین تاکتیکی خود را متناسب با تهدیدات جدید به روزرسانی کرده‌ایم، گفت: مسیر دکترین تاکتیکی ما تغییر کرده و تاکتیک‌ها متناسب با صحنه‌های عملیاتی و تهدیدات، ظرفیت و قابلیت انعطاف و تغییر پیدا کرده‌اند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه هفدهمین رزمایش پیامبر اعظم(ص) را رزمایشی مشترک و ترکیبی که بر اساس تقویم رزمایش‌های سالیانه در حال اجرا است توصیف کرد و گفت: ما به عنوان پاسدار انقلاب باید همواره خود را متناسب با برآورد دشمن آماده نگه داریم.  

پاکپور به ارتقای توانمندی‌های پهپادی نیروی زمینی سپاه اشاره کرد و گفت: ما فناوری تولید و تکثیر پهپادی را به دست آورده و بومی کرده‌ایم و پهپادهای تهاجمی و رزمی ما می‌توانند هر نقطه ای را که نیاز باشد مورد هدف قرار دهند، به طوری که با این ابزار و طی شدن روند بلوغ و تجهیز این پرنده‌ها، هدف گیری و انهدام هر هدفی امکان‌پذیر شده است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در ادامه اظهار کرد: ما با تلاش متخصصان صنایع دفاع و سازمان‌های جهاد خودکفایی به توانمندی موشک‌های نقطه‌زن مجهز شده‌ایم که در همین رزمایش نیز بخشی از این توانمندی عملیاتی خواهد شد.

پاکپور افزود: همچنین فناوری‌های جنگ الکترونیک ما نسبت به گذشته تحول بسیار خوبی هم در ابعاد کمی و هم ابعاد کیفی پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه زرهی روی ارتقای سیستم کنترل آتش تانک‌ها کار کرده‌ایم و تانک‌های ما قادر هستند در فواصل چند کیلومتری هم با دقت، اهداف خود را مورد اصابت قرار دهند و سیستم کنترل آتش تانک‌های تی ۷۲ ما به تانک تی ۹۰ ارتقا پیدا کرده است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در پایان از کوتاه کردن و به حداقل رساندن زمان واکنش سریع نیروهای مخصوص در عملیات خبر داد و گفت: نیروی زمینی سپاه امروز در کوتاه‌ترین زمان، نیروی واکنش سریع خود را به منطقه عملیاتی انتقال داده و به اجرای عملیات می‌پردازد.

انتهای پیام/

نظر شما