نظرات کارشناسان کشورهای اروپایی درباره مذاکرات وین

۱۴۰۰/۱۰/۰۱ - ۱۵:۳۳:۳۲
کد خبر: ۱۲۷۷۲۰۴
نظرات کارشناسان کشورهای اروپایی درباره مذاکرات وین
برخلاف ادعاهای غیرسازنده برخی مقامات غربی که تقلا می کنند با مقصر جلوه دادن ایران در کُند و کسل کننده بودن روند مذاکرات، فضا را علیه جمهوری اسلامی غبارآلود کنند، کارشناسان اروپایی آشنا به مسائل ایران اما معتقدند تهران در مذاکرات اخیر، موفق عمل کرده است.

به گزارش برنا به نقل از فرانس پرس،  بِرنارد اورکد کارشناس فرانسوی آشنا به مسائل ایران می گوید ایران در دور اخیر مذاکرات وین موفق شد طرف های مقابل را متقاعد کند که مسئله تحریم ها باید به عنوان اولویت نخست، حل و فصل شوند، زیرا با حل این مسئله است که راه برای حل و فصل مسائل فنی هسته ای هموار می شود.

این کارشناس فرانسوی می گوید ایران بطور مرتب تاکید می‌کند که همواره به توافق اولیه موسوم به برجام پایبند بود و جبران خسارت به عهده آمریکاست که همه چیز را به تمسخر گرفت و از توافق خارج شد. 

اورکاد توضیح داد ایران می‌داند که در شرایط فعلی توازن قوا به نفعش است زیرا اکنون (از نظر توانمندی های فنی و علمی)در شرایط و جایگاهی قرار گرفته که حدود ۳۰ کشور دیگر در جهان در آن هستند و هر زمان که بخواهند، می توانند نسبت به غنی سازی اورانیم در درجات مختلف اقدام کنند.

فرانس پرس نوشت: ایران برخلاف غرب که نسبت به عدم پیشرفت در این مذاکرات ابراز نومیدی کرده، به روند مذاکرات خوش‌بین است. 

به گزارش این خبرگزاری فرانسوی، کارشناسان می گویند ایران معتقد است که در مذاکرات وین به منظور احیای توافق هسته ای، با گنجاندن موضوع لغو تحریم ها در اسناد مورد بحث برای دور بعدی امتیاز کسب کرده است.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز