هنیه:

امیدوارم الجزایر عادی سازی روابط با اسرائیل را متوقف کند

۱۴۰۰/۱۰/۰۳ - ۱۰:۱۱:۴۴
کد خبر: ۱۲۷۷۶۰۱
امیدوارم الجزایر عادی سازی روابط با اسرائیل را متوقف کند
رئیس دفتر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) پنجشنبه شب ابراز امیدواری کرد که اجلاس آینده اتحادیه عرب در الجزایر منجر به اتخاذ یک تصمیم الزام آور برای توقف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شود.

به گزارش برنا، اسماعیل هنیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الشروق الجزایر، گفت: اوضاع جاری در فلسطین با چالش‌های بی سابقه‌ای روبروست به همین خاطر این مسأله نیازمند یک اراده حقیقی و تصمیم جدی برای پایان دادن به شکاف در گروه‌های فلسطینی و اتحاد دوباره آنان است.

وی همچنین گفت که جنبش تحت رهبری او هیچ پیش شرطی برای دیدار با گروه‌های فلسطینی در الجزایر نخواهد داشت.

هنیه این دیدار را یک "فرصت غیرقابل جبران" خواند و گفت که حماس از دعوت الجزایر استقبال و آمادگی خود را در این اجلاس و در زمان مقرر آن اعلام کرده است.

عبدالمجید تبون رئیس جمهوری الجزایر ۶ دسامبر (۱۵ آذر) سال جاری در کنفرانس مطبوعاتی و در دیدار با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که به الجزیره رفته بود، از عزم کشورش برای میزبانی کامل از گروه‌های فلسطینی خبر داده بود.

البته رئیس جمهوری الجزایر به زمان این دیدار هیچ اشاره‌ای نکرده و تنها به این جمله که این دیدار "به زودی" انجام خواهد شد، اکتفا کرده بود.

هنیه همچنین گفت که گروه‌های فلسطینی در گفت وگوهای احتمالی در الجزایر باید درباره چگونگی تشکیل دوباره نهادهای فلسطینی و توافق بر سر راهبردهای مبارزه با اشغالگران صهیونیست، بحث و تبادل نظر کنند.

وی بار دیگر آمادگی خود برای ریاست هیأت اعزامی حماس به الجزایر را اعلام کرد و گفت: اگر هم حتی دیدار با [گروه‌های فلسطینی] برگزار نشود، به سفر به الجزایر در رأس هیأت حماس و دیدار با رئیس جمهوری الجزایر و دیدار با نخبه‌های این کشور مفتخر خواهم شد.

 

نظر شما