تجمع مردم بغداد پس از فراخوان گروه‌های مقاومت

۱۴۰۰/۱۰/۰۴ - ۲۱:۴۱:۲۵
کد خبر: ۱۲۷۸۲۳۵
تجمع مردم بغداد پس از فراخوان گروه‌های مقاومت
پس از فراخوان گروههای مقاومت برای تجمع در محل شهادت شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، شمار زیادی از مردم بغداد، گرد هم جمع شدند و بر احداث بنای یادبود برای این دو شهید تأکید کردند.

به گزارش برنا، منابع امنیتی عراق بعد از ظهر امروز تدابیر امنیتی شدیدی در اطراف فرودگاه بین المللی بغداد و مناطق نزدیک به آن در غرب بغداد وضع کردند.

روزنامه العربی الجدید گزارش داد که این اقدامات، به خاطر فراخوان گروههای مقاومت برای تجمع در محل شهادت سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی بوده است که در حمله آمریکاییها به شهادت رسیدند.

معترضان عراقی تأکید کردند که خواستار نصب بنای یادبود شهیدان سلیمانی و المهندس در محل حمله آمریکا هستند. این در حالی است که چند روز پیش نیز، دبیرخانه بغداد مدعی شده بود که نمی‌توان هیچ ساخت‌وسازی در این منطقه انجام داد.

این روزنامه به نقل از «منابع امنیتی عراق» خبر داد که سرویسهای امنیتی دستور داده‌اند که تدابیر امنیتی در این منطقه افزایش پیدا کند تا بدین ترتیب از هر گونه اقدام خشونت‌آمیز جلوگیری کنند.

«جبار المعموری» رئیس اتحادیه علمای مسلمان در استان دیالی هم گفت که «برخی از مسئولان فرودگاه بغداد، با فشار خارجی، با احداث بنای یادبود برای فرماندهان پیروزی (سلیمانی و المهندس) در داخل فرودگاه مخالفت کردند».

المعموری تأکید کرد که «تظاهرات امروز مسالمت‌آمیز است و هدف آن، احداث این بنا در داخل فرودگاه است تا همه جهان، جنایت آمریکا را ببینند... این تظاهراتها ادامه خواهد داشت و تا زمان تحقق مطالبات که احداث این بنای یادبود است، متوقف نخواهد شد».

بغداد از نیمه شب جمعه شاهد تنش است؛ زیرا نیروهای امنیتی، تصویر بزرگی که از المهندس و شهید سلیمانی نصب شده بود را از میدان الفردوس در مرکز این شهر برداشته‌اند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز