معاونان وزرای خارجه ایران و عمان در تهران دیدار کردند

۱۴۰۰/۱۰/۰۵ - ۰۷:۳۵:۳۰
کد خبر: ۱۲۷۸۲۷۳
معاونان وزرای خارجه ایران و عمان در تهران دیدار کردند
هشتمین دور نشست کمیته مشترک مشورت‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان شنبه شب با حضور معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان و معاون امور دیپلماتیک وزارت خارجه عمان برگزار شد.

به گزارش برنا، دو طرف در این دیدار با اشاره به فرارسیدن پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دو کشور از سطح روابط و تلاش برای توسعه آن براساس اعتماد متقابل ابراز رضایت کردند.

علی باقری در این نشست با تاکید بر ضرورت حل و فصل مسائل منطقه توسط کشورهای منطقه، ابراز امیدواری کرد که مشکلات موجود بر اساس گفت و گو میان کشورهای منطقه حل و فصل شود.

"شیخ خلیفه الحارثی" نیز در این دیدار با اشاره به نقش محوری ایران در تحولات منطقه، گفت: کشورش همچون گذشته، علاقه‌مند توسعه روابط دو جانبه و منطقه ای بوده و مسیرهای صلح آمیز را برای صلح و آرامش در منطقه ضروری می‌داند.

دو طرف در این نشست علاوه بر موضوعات دو جانبه مورد اهتمام، درخصوص موضوعات مختلف منطقه ای و بین المللی از جمله گفت و گوهای وین، ضرورت حل و فصل سیاسی بحران در یمن و نیاز منطقه به گفت و گو بحث و تبادل نظر کردند.

الحارثی گفت : مناسبات ایران و عمان که دارای تاثیرات منطقه ای و فرا منطقه ای بوده، ادامه خواهد یافت.

در پایان این نشست صورت جلسه هشتمین دور کمیته مشورت‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان به امضای معاونان وزرای امور خارجه دو کشور رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز