دیدار صدر و العامری درباره انتخابات عراق

۱۴۰۰/۱۰/۰۵ - ۱۲:۲۰:۲۳
کد خبر: ۱۲۷۸۴۷۹
دیدار صدر و العامری درباره انتخابات عراق
یک منبع در ائتلاف فتح از دیدار و مذاکره «مقتدی صدر» و «هادی العامری»، رئیس این ائتلاف در استان نجف در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش برنا از پایگاه خبری «الفرات نیوز» این منبع در بیانیه‌ای اعلام کرد که دیدار مورد انتظار طی چند روز آینده برگزار می‌شود تا نشستی بین «چارچوب هماهنگی شیعیان عراق» و بلوک صدر باشد.

این منبع آگاه که نام آن فاش نشده است، خاطرنشان کرد: رهبران چارچوب هماهنگی احزاب شیعی وظایف مذاکره با نیروهای پیروز در انتخابات را به سه محور تقسیم می کنند. اولین محور، مذاکره با نیروهای کرد برای توافق بر سر یک فرمول توافقی است که خواسته‌های همه طرف‌ها را برآورده کرده به طوری که منافع کشور را به طور کلی تأمین می‌کند.

وی افزود: محور دوم، مذاکره  با همه نیروهای اهل سنت برای رسیدن به تفاهمات آینده و اطمینان از حمایت آنها از جهت‌گیری‌های چارچوب هماهنگی شیعیان است، در حالی که محور دیگر بر مذاکره با  صدر و رهبران وی در بلوک صدر است.

فردا (دوشنبه) عراقی ها منتظر تصمیم دادگاه عالی فدرال در مورد درخواست تجدیدنظر در نتایج انتخابات هستند که از سوی نیروهای هماهنگی ارائه شده است. ناظران در روزهای اخیر سه سناریو را در مورد تصمیم دادگاه فدرال پیش بینی کرده اند: تایید نتایج انتخابات ، تایید بخشی از آن یا پذیرش درخواست های تجدیدنظر.

بسیاری از گروه های سیاسی عراق به ویژه جناح های شیعی معتقدند که در انتخابات پارلمانی زود هنگام ۱۸ مهر گذشته دستکاری و تقلب های گسترده صورت گرفته است.
معترضان به نتایج انتخابات پارلمانی، نهاد کمیسیون عالی مستقل را که باید طبق قانون بیطرف باشد، متهم به دخالت در فرایند رای گیری و مقاومت در برابر خواست معترضان و بررسی شکایت ها کردند.
جناح‌های شیعی در چندین نشست تاکید کردند که با ارائه مستندها و مدارک قطعی از تقلب و دستکاری آرا از راه‌های قانونی شکایت‌های انتخاباتی خود را پیش خواهند برد و اکنون در انتظار نظر نهایی دادگاه فدرال عراق در باره پذیرش یا رد نتایج انتخابات هستند.

​انتهای پیام/ 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز