العهد: پیام‌های ایران در مانور پیامبراعظم(ص) به دست دلواپسان رسیده است

۱۴۰۰/۱۰/۰۵ - ۱۵:۵۴:۳۲
کد خبر: ۱۲۷۸۶۵۵
پایگاه خبری العهد نیوز نوشت : تحلیلگران سیاسی با بیان اینکه رزمایش نظامی پیامبر اعظم (ص)، پیام‌های متعددی برای دشمنان و دوستان ایران داشت، می‌گویند که انتقاد انگلیس از این رزمایش، گواه روشنی است که پیام‌های ایران به دست دلواپسان رسیده است.

به گزارش برنا، نیروهای مسلح ایران هفدهمین رزمایش پیامبر اعظم را که شامل بمباران و هدف قراردادن مدل‌های شبیه‌سازی شده مکان‌های حساس و سرنوشت‌ساز رژیم صهیونیستی از جمله تاسیسات هسته‌ای «دیمونا» بود را به پایان رساندند. 

پژوهشگران سیاسی معتقدند این رزمایش پاسخی به تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران بود. 

این پژوهشگران می‌گویند اهمیت رزمایش‌های نظامی اخیر و کنار گذاشتن خویشتنداری از سوی ایران ارسال این پیام است که درگیری با درگیری پاسخ داده می‌شود و سرنوشت  جمهوری اسلامی ارتباطی با نتایج مذاکرات وین ندارد. 

آن‌ها افزودند: دوگانگی مانورهای پیامبر اعظم ۱۷، هشدار انگلیس در برابر این مانورها است و این هشدار  دلیل نقش مشترک اروپایی، آمریکایی و اسرائیلی در تلاش برای فشار بر جمهوری اسلامی ایران است. 

پژوهشگران سیاسی گفتند که مانورهای کلامی مبنی بر انتخاب گزینه نظامی از سوی اروپایی‌ها، آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها علیه ایران که تاکنون بیان شده کماکان دور از ذهن است زیرا جمهوری اسلامی ایران در موقعیت قوی قرار دارد و مانورهای نظامی اخیر قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را ثابت کرده است.  

این پژوهشگران تاکید کردند که موضع انگلیس در قبال رزمایش‌های نظامی ایران ثابت می‌کند که مشکل غرب با ایران برنامه هسته‌ای آن نیست بلکه نیروی دفاعی و بازدارنده آن در برابر هرگونه حمله وحشیانه به سرزمین‌هایش است. 

آن‌ها با تاکید بر اینکه رزمایش‌های نظامی ایران به منظور تامین امنیت جمهوری اسلامی و شواهد قطعی از قدرت این کشور برگزار شده است، خاطرنشان کردند که همه پیشرفت‌های تسلیحاتی، سامانه‌های دفاعی، موشک‌های بالستیک و غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران در چارچوب قوانین بین المللی انجام شده است.  

پژوهشگران سیاسی معتقدند رزمایش‌های نظامی ایران مذاکرات وین برای دستیابی به توافق را تسهیل می‌کند زیرا ثابت کرده‌اند که تهدید نظامی که غرب علیه ایران استفاده می‌کند، کارساز نخواهد بود. 

تحلیلگران سیاسی با بیان اینکه هفدهمین رزمایش نظامی پیامبر اعظم، پیام‌های متعددی برای دشمنان و دوستان ایران داشت، افزودند: انتقاد انگلیس از این رزمایش‌ها گواه روشنی است که پیام‌های ایران در این مانورها به دست دلواپسان (آمریکایی ها، اروپایی‌ها و رژیم صهیونیستی) رسیده است. 

آن‌ها با اشاره به پیشینه استعماری انگلیس در منطقه افزودند که موضع انگلیس در قبال مانورهای نظامی اخیر ایران ناشی از پیشینه استعماری انگلیس در این منطقه است. 

به اعتقاد تحلیلگران تهدیدهای رژیم صهیونیستی مبنی بر تجاوز به تاسیسات هسته‌ای ایران بی‌معنی است زیرا این رژیم اشغالگر می‌خواهد با زوزه و تهدیدهای پوچ، حضور خود در منطقه را برجسته کند. 

تحلیلگران سیاسی به شکست رژیم اشغالگر اسرائیل در تجاوزات به جنوب لبنان و نبرد «سیف القدس» (شمشیر قدس) اشاره کردند و افزود: این رژیم غاصب نمی‌تواند با ایران وارد جنگ شود زیرا به دلیل توان موشکی و دفاعی ایران، محکوم به شکست است. 

«عمر معربونی» کارشناس استراتژیک گفت که هفدهمین رزمایش رسول اعظم جمهوری اسلامی ایران از لحاظ مشارکت بسیاری از سامانه‌های تسلیحاتی جدید و تعامل مشترک بین موشک‌ها از یک سو و سلاح هواپیماهای بدون سرنشین (پهپادها) از سوی دیگر و ادغام جنگ سایبری و الکترونیکی و آزمایش سیستم دفاعی ایران است، مانوری پیچیده و کامل بود. 

کارشناسان استراتژیک تاکید می‌کنند که موضع انگلیس در مورد تعداد موشک‌های بالستیک به کار رفته در این رزمایش، ناشی از ترس غرب از استفاده از این موشک‌ها و قدرت بازدارندگی ایران در منطقه است. 

آن‌ها خاطرنشان کردند که استفاده از مدلی از تاسیسات «دیمونا» در رزمایش‌های نظامی اخیر ایران،   پیامی روشن و قابل درک برای رژیم صهیونیستی است که اگر جسارت کند و به فکر انجام هرگونه تجاوزی به جمهوری اسلامی ایران باشد، به دو نیم شکافته خواهد شد. 

کارشناسان استراتژیک با اشاره به اینکه استفاده مشترک از همه سلاح‌ها در هفدهمین رزمایش پیامبر اعظم، شبیه‌سازی یک نبرد فرضی است که برخاسته از یک جغرافیای واقعی موجود است، افزودند:  ایران به صراحت می‌خواهد بگوید که اگر هدف قرار گیرد، می‌تواند اهدافی را تا مسافت ۲۰۰ کیلومتر (با اشاره به فاصله فلسطین اشغالی تا جمهوری اسلامی ایران) هدف قرار دهد. 

کارشناسان استراتژیک بیان کردند که پرتاب موشک به ویژه موشک‌های کروز که قادر به فرار از هرگونه راداری هستند در هفدهمین رزمایش پپامبر اعظم از کیفیت بالایی برخوردار بوده است .

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز