۲۲۰ نماینده طی بیانیه ای

مردم بصیر ایران در حماسه ۹ دی بلوغ فکری خود را به رخ دنیا کشیدند

۱۴۰۰/۱۰/۰۷ - ۱۲:۳۵:۲۴
کد خبر: ۱۲۷۹۳۸۸
بیش از ۲۲۰ نماینده مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز حماسه نهم دی تاکید کردند: مردم انقلابی و بصیر ایران در حماسه ۹ دی سال ۸۸ بلوغ فکری، سیاسی و انقلابی خود را به رخ دنیا کشیدند و از این آزمون الهی سربلند بیرون آمدند.

به گزارش برنا، در بیانیه بیش از ۲۲۰ نماینده درباره سالروز حماسه ۹ دی ماه که در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس قرائت شد، آمده است:  انقلاب اسلامی ایران، از شروع نهضت بنیانگذار کبیر آن حضرت امام خمینی(ره)، سرشار از مجاهدت‌ها، پایداری‌ها و جوانمردی مردمی است که همواره تا پای جان در برابر دشمنی‌های مستکبرین عالم و خیانت‌های مزدوران و برخی خودفروختگان داخلی از حریم اسلام، ولایت فقیه، رهبری عظیم‌الشان و جمهوری اسلامی، دفاع کرده و خواهند کرد.
بی‌گمان حماسه مردمی ۹ دی ماه ۱۳۸۸ یکی از ایام الله و یکی از روزهای فراموش نشدنی در تاریخ انقلاب اسلامی است که باید همواره در حافظه تاریخی و سیاسی ملت ایران باقی بماند و چراغ راه آینده شود. روزی که مردم بصیر ایران برای چندمین بار خط قرمز غیرقابل چشم پوشی خود درباره پایداری بر ارزش‌های دینی و ولایت را آشکار کرد.

بیش از ۲۲۰ نماینده مجلس در این بیانیه تاکیدکردند: فتنه‌ای که حقد و کینه‌های خفته معاندین و دشمنان قسم خورده نظام اسلامی دوباره در آن سر باز کرد و با هدف به بن بست کشاندن نظام جمهوری اسلامی در همه ابعاد کلید خورد و مردم انقلابی و بصیر ایران، یک بار دیگر بلوغ فکری، سیاسی و انقلابی خود را به رخ دنیا کشیدند و با موضع گیری قاطعانه‌شان در حماسه ۹ دی، بار دیگر از این آزمون الهی سربلند بیرون آمدند.

نمایندگان مجلس یادآور شدند: اگر چه غرب و به‌ویژه امریکایی‌ها پیش از سال ۸۸ بارها تحریم‌های متفاوتی را علیه جامعه ایرانی وضع کرده بودند، با این حال نوع و ساختار حقوقی - اقتصادی تحریم‌ها پس از حوادث انتخابات سال ۸۸ کاملاً متفاوت‌تر از گذشته است و تحریم‌ها از بعد هسته‌ای به تحریم‌های اقتصادی، نظامی و سیاسی تغییر ماهیت دادند. مهم‌ترین تحریم‌های اعمالی علیه ایران قطعنامه ۱۹۲۹ است که ۲۵ خرداد ۱۳۸۹ (ژوئن ۲۰۱۰) و در سالگرد غائله سال ۸۸ وضع شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: امروز ۱۲ سال از فتنه سال ۸۸ و خلق حماسه نهم دی‌ماه توسط مردم با بصیرت و انقلابی ایران اسلامی در برابر استکبار و فتنه‌گران داخلی می‌گذرد، و کشور همچنان با هزینه‌ها و پیامدهای رفتارهای ساختارشکنانه‌ی آن دست و پنجه نرم می‌کند؛ رفتارهایی که مستقیماً جمهوریت و اسلامیت را نشانه گرفته بود و با خود انبوهی از محدودیت‌های بین‌المللی در حوزه اقتصادی و معیشتی را به دنبال داشت و گذر زمان ثابت کرد که فتنه‌گران با نفوذ عناصر خود در قوای سه گانه و دامن زدن به ایجاد اختلال در نظام اقتصادی کشور هم راستا با برخی کشورهای غربی در تلاش برای انتقام از مردم عزیز ایران برآمدند.

نمایندگان در ادامه این بیانیه تاکیدکردند: آنچه باید به آن اذعان داشت این است که اقدامات فتنه گران علیه جمهوریت و اسلامیت نظام پس از حماسه مردمی ۹ دی به پایان نرسیده و در اقسام مختلف سیاسی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی طی سال‌های گذشته در حال اجرا بوده است تا در یک اقدام طراحی شده و با القای نا امیدی در آحاد مردم زمینه برای ایجاد دوگانه حاکمیت - مردم و در نهایت استحاله جمهوری اسلامی ایران را که با حماسه ۹ دی خنثی شد، مجددا به سرانجام برسانند. لذا بر همه دلسوزان انقلاب اسلامی لازم است تا با شناسایی ابعاد و اشکال جدید فتنه، مانع از پیشبرد اهداف فتنه‌گران در کشور شوند.

بیش از ۲۲۰ نماینده مجلس یادآور شدند: ما نمایندگان مردم عزیز ایران در مجلس شورای اسلامی در آستانه دوازدهمین سالگرد حماسه ۹ دی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه مجاهدانی که در مقابل کلان نقشه دشمنان انقلاب اسلامی در جهت تضعیف اصل و مبنای ولایت فقیه ایستادگی کردند علی‌الخصوص سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی که باور قلبی داشت ولایت فقیه «تنها نسخه نجات‌بخش امت» و «خیمه رسول‌الله» است، بر همه ما سفارش نمود تا «خامنه‌ای عزیز را جان خود بدانید» و همچنین عالم ربانی، فقیه و حکیم مجاهد، آیت‌الله مصباح یزدی که زبان گویای اسلام در اظهار حق و پایمردی در تثبیت موقعیت ولایت فقیه بوده و ولایت فقیه را ستون فقرات اسلام می دانست، اعلام می‌داریم که تا پای جان از جمهوری اسلامی و ارزش‌ها و ولایت فقیه که میراث امام خمینی(ره) است، حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز