برگزاری مراسم گرامیداشت شهید سردار سلیمانی در دانمارک

۱۴۰۰/۱۰/۱۰ - ۱۱:۴۰:۵۱
کد خبر: ۱۲۸۰۵۳۵
در آستانه فرارسیدن دومین سالگرد عروج ملکوتی سردار سرافراز اسلام شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، مراسمی با حضور اقشار مختلف مسلمان دانمارک و ایرانیان مقیم در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کپنهاگ به میزبانی سفیر کشورمان در دانمارک برگزار شد.

به گزارش برنا، افسانه نادی پور سفیر جمهوری اسلامی ایران در این نشست با تأکید بر نقض آشکار حقوق بین الملل و حقوق بشر از سوی مرتکبین به این جنایت تروریستی متذکر شد اقدام‌های شهید سلیمانی متعلق به کل جامعه بشریت بود و تاثیر اقدامات وی فرای مرزهای جغرافیایی است.

سفیر ایران با اشاره به پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه شهید سلیمانی درخصوص پایان داعش، گفت: رهبر انقلاب در این نامه فرموده اند «شما با متلاشی ساختن توده سرطانی و مهلک داعش نه فقط به کشورهای منطقه و جهان اسلام، بلکه به همه ملت ها و بشریت خدمت برزگی کردید».

در این مراسم میهمانان شرکت کننده ضمن اهداء گل در تجلیل از شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان وی بخصوص شهید ابومهدی المهندس، به ذکر رشادت‌ها و جانفشانی‌های این دو شهید بزرگوار در مقابله با گروه‌های تروریستی خاصه، گروه تروریستی داعش پرداختند.

نماینده جامعه فلسطینی‌ها نیز در این نشست در سخنان خود، گفت: مقام شهید سلیمانی فرامرزی و بیان صفات او فراتر از کلمات است. مقاومت فلسطین رشادت‌های او را هرگز فراموش نمی کند. اگر شهید سلیمانی و اقدامات شجاعانه او نبود امروز غزه هم نبود.

وی افزود: من اینجا آمدم تا این پیام را به ملت ایران ابلاغ کنم که ما تا پای جان بر عهد خود که همانا استمرار و تداوم مقاومت تا پیروزی است خواهیم ایستاد. در این روز به تمام شهدای مقاومت ادای احترام و از رهبری معظم جمهوری اسلامی ایران و مردم این کشور بابت ایستادگی و همراهی مقاومت تشکر می کنم.

همچنین نماینده عراقی شرکت کننده در این مراسم هم با معرفی خود به عنوان یکی از دوستان شهید ابو مهدی المهندس شرحی از احوالات این شهید و همرزم شهید سلیمانی ارائه کرد.

در ادامه دیگر میهمانان بویژه مدعوین لبنانی هر یک در تجلیل از خدمات و رشادت‌های شهید قاسم سلیمانی و همرزمان وی سخنانی ایراد و بر این مهم تاکید کردند که راه شهدای مقاومت و شهید سردار سلیمانی خاتمه نیافته است بلکه تا آزادی قدس شریف و نابودی تروریسم ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، بامداد ۱۳ دی ۱۳۹۸ در حمله موشکی پهپادهای آمریکایی، سردار قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران، ابومهدی المهندس معاون سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و همراهانشان در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

این حمله و جنایت با دستور مستقیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری وقت آمریکا انجام شد.

به دنبال حمله تروریستی ارتش ایالات متحده به خودروی سردار سلیمانی و المهندس و همراهانشان در فرودگاه بغداد که به شهادت همه آنها انجامید، جمهوری اسلامی ایران بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ با حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد و برخی منافع دیگر آمریکا در عراق انتقام سخت وعده داده شده را از آمریکایی‌ها آغاز کرد.

انتهای پیام/ 

نظر شما