رهبر جماعت اسلامی پاکستان: خون سردار سلیمانی مایه افتخار مسلمانان جهان است

۱۴۰۰/۱۰/۱۰ - ۱۲:۱۵:۵۹
کد خبر: ۱۲۸۰۵۳۹
رهبر حزب جماعت اسلامی پاکستان ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس را ظلم بزرگ علیه اسلام دانست و گفت: ما همواره در کنار مظلومان هستیم و معتقدیم خون این شهید بزرگوار مایه افتخار مسلمانان جهان است.

به گزارش برنا، «سراج الحق» در حاشیه دیدار با دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و هیات ایرانی در شهر لاهور در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات ترور فرمانده ارشد ایران نتیجه یک ظلم بزرگ در حق اسلام است که آن را مشاهده کردیم.

وی تاکید کرد: فاجعه ترور سردار سلیمانی در خاک یک کشور اسلامی به مثابه تجاوز نیروهای خارجی است که ما آن را محکوم و بر حمایت از مظلومان تاکید می‌کنیم.

سراج الحق اظهار کرد که دشمنان از هرج و مرج میان ملل اسلامی بهره‌برداری کرده و نتیجه این توطئه‌ها را ما در وقایعی مانند ترور فرمانده سپاه قدس مشاهده می‌کنیم.

وی تاکید کرد: ما نیازمند اتحاد و یکپارچگی برای جلوگیری از عملیات‌های ترور و اقدام‌های یکجانبه هستیم و باید در کنار مظلومان بایستیم.

بامداد ۱۳ دی ۱۳۹۸ در حمله موشکی پهپادهای آمریکایی سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، ابومهدی المهندس معاون نیروی مردمی عراق (الحشد الشعبی) و همراهانشان به شهادت رسیدند. این حمله با دستور مستقیم دونابد ترامپ رئیس جمهوری تروریست آمریکا صورت گرفت.

کمتر از دو هفته از عملیات تروریستی آمریکا در بغداد و شهادت سرداران مقاومت،‌ هیات ۹ نفری شورای همبستگی ملی پاکستان به ریاست "لیاقت بلوچ" دبیر کل این شورا و نائب رئیس حزب جماعت اسلامی به منظور عرض تسلیت به ملت ایران و خانواده داغدار سردار شهید سلیمانی به کشورمان سفر کرد.

براساس این گزارش، رهبر جماعت اسلامی پاکستان روز گذشته (پنجشنبه) در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری بر نقش تاثیر گذار تهران و اسلام‌آباد برای کمک به حل مسائل جهان اسلام و بحران‌های منطقه‌ای به ویژه اوضاع افغانستان اشاره کرد و در این باره گفت: مواضع جمهوری اسلامی ایران در بحث اتحاد و تقریب مذاهب اسلامی مهم شمرده می‌شود.

همچنین دبیرکل مجمع تقریب مذاهب هم در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد که در این دیدار پیرامون مشترکات دو کشور همسایه و برخی از مشکلات پیش روی عالم اسلام به ویژه مساله فلسطین بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز