استاد دانشگاه کابل: سردار سلیمانی نقشه آمریکا در منطقه را خنثی کرد

۱۴۰۰/۱۰/۱۱ - ۱۲:۲۵:۳۷
کد خبر: ۱۲۸۰۹۰۳
استاد دانشگاه کابل: سردار سلیمانی نقشه آمریکا در منطقه را خنثی کرد
استاد دانشگاه کابل با اشاره به نقش سردار سلیمانی در مقابله با توطئه دشمنان گفت این شهید عزیز نقشه های شوم آمریکا و دشمنان در منطقه خاورمیانه را خنثی کرد.

به گزارش برنا، محمد امین شفایی استاد دانشگاه در مراسم گرامیداشت یاد سردار سلیمانی که باحضور تعدادی از علما،استادان دانشگاه و دانشجویان در  کابل برگزار شد افزود:سردار شهید سلیمانی قهرمان صلح و مدافع راستین اسلام در سراسر منطقه از جمله عراق، سوریه، فلسطین و افغانستان بود و برای دفاع از سرزمین های اسلامی در برابر آمریکا ایستاد.

وی با بیان اینکه یاد و  خاطره این سردار رشید اسلام هرگز  فراموش نمی شود تصریح کرد وی یکی از سرداران بزرگ اسلام و امید ملت های مظلوم فلسطین ،عراق ،افغانستان و منطقه  بود.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد سردار سلیمانی با قدرت در برابر آمریکا  ایستاد و با خنثی کردن نقشه ها آنان برای خاورمیانه به فیض شهادت نایل آمد.

وی اظهار داشت ما وظیفه داریم که اهداف والای وی را دنبال کنیم.

رافع مصدق یکی از استادان حوزه علمیه کابل نیز در در این مراسم گفت که سردار سلیمانی برای  اسلام، وحدت مسلمانان و دفاع از  ملت های  مظلوم و ستمدیده با دست  خالی و  توکل به خدا در  برابر دشمنان ایستاد.

وی اظهار داشت آمریکا برخلاف تمامی قوانین بین المللی سردار سلیمانی را به شهادت رساند اما راه این شهید ادامه دارد.

محمد علی اخلاقی استاد دانشگاه و عضو سابق مجلس نمایندگان نیز در این مراسم گفت که ما وظیفه داریم راه این شهید بزرگوار را ادامه دهیم.

وی افزود:سردار سلیمانی در طول عمر پربرکتش همواره در برابر تجاوز و زورگویی قدرت های خارجی مداخله گر ایستاد و از مظلومان دفاع کرد.

این استاد دانشگاه گفت که  شهید سلیمانی خون خود را  برای دفاع از مردم مظلوم کشورهای منطقه به زمین ریخت و  راهش برای همیشه ادامه خواهد یافت.

مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهید سردار سلیمانی در آستانه دومین سالگرد شهادتش به همت نهضت اسلامی افغانستان باحضور تعدادی از علما،استادان  دانشگاه ،دانشجویان و مردم در کابل برگزار شد.

بامداد ۱۳ دی ۱۳۹۸ در حمله موشکی پهپادهای آمریکایی سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، ابومهدی المهندس معاون نیروی مردمی عراق (الحشد الشعبی) و همراهانشان به شهادت رسیدند. این حمله با دستور مستقیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری وقت آمریکا صورت گرفت.

در پی این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ ۹۸ چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.

در پی این موشک‌باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام / 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز