سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با برنا:

هنوز سردار سلیمانی را خوب نشناخته‌ایم/ حاج قاسم میدان و دیپلماسی را به خوبی می‌شناخت

۱۴۰۰/۱۰/۱۲ - ۰۷:۴۰:۰۷
کد خبر: ۱۲۸۱۱۱۲
هنوز سردار سلیمانی را خوب نشناخته‌ایم/ حاج قاسم میدان و دیپلماسی را به خوبی می‌شناخت
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هنوز ما خودمان سردار سلیمانی را خوب نشناخته‌ایم، اول باید ایشان را بشناسیم و بعد کارشناسی کنیم، قطعا سردار کارهای ناشناخته‌ای دارد که باید شناسایی شود.

«محمود عباس زاده مشکینی» نماینده مردم مشکین شهر و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با ویژگی‌های سردار سلیمانی و ادامه دار بودن مکتب حاج قاسم گفت: مهم‌ترین ویژگی شهید سلیمانی تفکر استراتژیک ایشان بود، سردار سلیمانی میدان و دیپلماسی را به خوبی می‌شناخت و بر آن مسلط بود و با آنچه که در میدان، دیپلماسی را تقویت می‌کرد و یا آنچه که در دیپلماسی میدان را تقویت می‌کرد، آشناییت داشت. فرماندهانی مانند حاج قاسم سلیمانی کم هستند، او شهید شد اما مکتب او ادامه دارد. 

وی در ادامه با بیان این جمله که "فرماندهان زیادی در مکتب شهید سلیمانی تربیت شده‌اند" تصریح کرد: سردار سلیمانی به ایران و ملت ایران تعلق نداشت، ایشان فرمانده تفکر مقاومت و محور مقاومت در مقابل جبهه تحریم و جبهه استکبار بود. طبیعتاً با توجه به خصلت‌ها و ویژگی‌هایی که سردار سلیمانی داشتند، اکنون در نبود ایشان خلا وجودی‌شان به خوبی احساس می‌شود، البته که شهادت و زندگی ایشان برکاتی را به همراه داشت. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: شهادت حاج قاسم یک بصیرتی را بر فضای عمومی جامعه ایجاد و عشق و ارادتی را در میان مردم ایجاد کرد. شهادت و خون سردار سلیمانی تاثیرگذارترین امضا و تایید حقانیت گفتمان اسلامی و گفتمان مقاومت بود. 

نماینده مردم مشکین شهر گفت: یکی از ویژگی‌های سردار سلیمانی، زمان شناسی ایشان بود. او نسل جدید را می‌شناخت و ادبیات ارتباط با نسل جدید را هم بلد بود.حاج قاسم با جوانان ارتباط خوبی را برقرار می‌کرد. یکی از محورهای وجودی حاج قاسم که دشمن از او می‌ترسید و هراس داشت؛ ظرفیت ارتباط ایشان با نسل جدید بود، اگر ما بخواهیم سردار سلیمانی را به نسل جدید بشناسانیم باید از ادبیات خودش استفاده کنیم. کسانی که نسل جدید را به اندازه سردار سلیمانی نمی‌شناسند و قدرت ارتباط با نسل جدید را ندارند آنها نمی‌توانند سردار سلیمانی را معرفی کنند. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار کرد: برای شناساندن شهید سلیمانی باید یک بنیاد مستقل ایجاد کنیم تا کارها کارشناسی‌تر و عالمانه‌تر باشد، هنوز ما خودمان سردار سلیمانی را خوب نشناخته‌ایم اول باید ایشان را بشناسیم و بعد کارشناسی کنیم، قطعا سردار کارهای ناشناخته‌ای دارد که باید شناسایی شود. 

عباس زاده مشکینی در پاسخ به این سوال که آیا شما وصیت نامه سردار را مطالعه کردید و کدام قسمت از آن را الگوی زندگی خود قرار دادید گفت: من چندین بار وصیت نامه ایشان را خوانده‌ام. الگو برداشتن از سردار سلیمانی خیلی سخت است و لطف خداوند را می‌طلبد. بعضی‌ها هدایت خاص می‌شوند البته باید زمینه ایجاد شود خدا بخواهد، باید دعا کنیم تا همه زوایای شخصیت سردار سلیمانی الگوی ما شود.

انتهای پیام/

نظر شما