مخالفت مجلس با کلیات طرح فوق العاده خاص کارکنان اداری قوه قضائیه

۱۴۰۰/۱۰/۱۵ - ۰۸:۵۶:۴۷
کد خبر: ۱۲۸۲۵۸۶
مخالفت مجلس با کلیات طرح فوق العاده خاص کارکنان اداری قوه قضائیه
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب کلیات طرح فوق العاده خاص کارکنان اداری قوه قضاییه، سازمان ها و دستگاه های تابعه مخالفت کردند.

به گزارش برنا، در ادامه جلسه علنی روز چهارشنبه (۱۵ دی) بررسی کلیات طرح فوق العاده خاص موضوع (قانون فوق العاده خاص کارمندان سازمان های پزشکی قانونی کشور و انتقال خون ایران مصوب  ۰۴/  ۰۲/ ۱۳۹۰) و سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور مصوب  ۲۷/  ۱۲/ ۱۳۹۱) به کارکنان اداری قوه قضاییه، سازمان ها و دستگاه های تابعه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

 مهدی طغیانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مخالفت با کلیات، این طرح را مخالف اصل ۷۵ قانون اساسی و تبعیض آمیز خواند.

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی نیز در مخالفت با کلیات این طرح، از مخالفت مرکز پژوهش‌های مجلس با طرح فوق العاده خاص به کارکنان اداری قوه قضاییه، سازمان ها و دستگاه های تابعه خبر داد.

موافقان کلیات این طرح با اشاره به سختی کار قضات و کارکنان قوه قضائیه خواستار تامین معیشت آن‌ها بودند.

لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور نیز در مخالفت با کلیات این طرح اعلام کرد: نگران سونامی درخواست تسری فوق العاده خاص از سوی دستگاه‌ها هستیم.با الگوی فعلی که یک مجموعه را تحت پوشش فوق العاده خاص قرار می‌دهد، مخالف هستیم.شورای حقوق و دستمزد متولی صدور مجوزهای خاص برای مشاغل خاص است و این موضوعات را بررسی می کند.

وی تاکید کرد: سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد منابعی برای اجرای این طرح در قانون بودجه پیش بینی نشده است و نمی‌توانیم هزینه های این موضوع را بپردازیم.

در پایان نمایندگان با ۹۷ رای موافق، ۱۱۵ رای مخالف و ۱۳ ممتنع از ۲۳۱ نماینده حاضر با افزایش حقوق کارکنان قوه قضاییه مخالفت کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز