خطیب نمازجمعه تهران: شهادت سردار سلیمانی نقطه عطفی بود که انقلاب را بیمه کرد

۱۴۰۰/۱۰/۱۷ - ۱۳:۱۲:۰۵
کد خبر: ۱۲۸۳۳۰۴
خطیب نمازجمعه تهران: شهادت سردار سلیمانی نقطه عطفی بود که انقلاب را بیمه کرد
خطیب نماز جمعه تهران، گفت: اطمینان داریم جبهه به یادگار مانده از قهرمان مکتب‌ساز شهید سلیمانی در این جنگ تمام عیار علیه باطل ریشه آمریکایی‌ها و مزدوران آن را برای همیشه از منطقه خواهد کند.

به گزارش برنا، آیت‌الله کاظم صدیقی در فراز دوم نماز سیاسی عبادی این جمعه تهران در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و ترک محرمات، منشا همه اینها را یاد خدا دانست و گفت: به مناسبت ایام شهادتِ بزرگ مدافع حریم حرم ولایت علوی، حضرت زهرا (س) و دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی تربیت شده مکتب حضرت زهرا (س) که از یک شخص به یک شخصیتی مکتبی، معنوی و جهادی تبدیل شد و همچنین یک قهرمان شهیدپرور طلبه پرور عالم فیلسوف علامه آیت‌الله مصباح خطبه نخست را به این عزیزان اختصاص می‌دهم.

وی با اشاره به مقامات حضرت زهرا(س)، ادامه داد: حضرت زهرا (س) مقاماتی دارد که برخی از آنها درخور فهم ما خاکیان نیست. او جامع اسماء حسنای خدا و آینه جمال و جلال خداست.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خدا او را برای جدا کردن صف حق و باطل، شاخص معرفی کرده است، گفت: در فتنه‌های منافقین، فتنه ۸۸، گرانی‌ها، شما هم اصالت، نجابت دوراندیشی داشتید و به رضای خدا راضی بودید. اما نه فاطمه به رضای خدا راضی است بلکه خدا به رضایت فاطمه راضی است و هر کسی زیر پرچم فاطمه (س) است خدا از او راضی است و فاطمه حلوه تمام عیار خدانما است.

وی خاطرنشان کرد: هر گروه و جریانی که فاطمه (س) در آن نیست، مغبوض پروردگار است.

صدیقی مقام سوم را مقام عشق و محبت و ذوب در پروردگار بودن حضرت زهرا (س) عنوان کرد و گفت: به تعبیر مولایش امیر مومنان (ع)، شبها، دلدادگان خواب را بر خود حرام کرده‌اند، خواب رفتگان اهل غفلتند و ایشان شب تا صبح  مشغول عبادت و پاهایش ورم کرده بود. از خدا و غیر خدا تقاضایی جز وصال معشوق نداشت.

وی افزود: ملت فاطمی ما همه آنچه که در این ۴۲ سال به انقلاب تقدیم کردند، از انقلاب طلبکار نبودند و اینها فرزندان فاطمی هستند.

خطیب نماز جمعه تهران، مقام چهارم حضرت فاطمه (س) را مقام پاسداری، مرزبانی، حمایت و فداکاری از پرچم توحید که تحت عنوان امامت و ولایت مطرح است، عنوان کرد و گفت: حضرت زهرا (س) در آن روز در مقام مقابله با مخالفان ولایت یک تنه به جای یک دنیا قشون آمد و از نظر جسمی آسیب دید و جانباز و اسیر بستر شد و سلامتی جوانی را از دست داد، اما پیروز میدان بود.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) توطئه‌ها را خنثی و نفاق‌ها را افشا کرد و امروز که پرچم غدیر در انقلاب اسلامی با حاکمیت نائب امام زمان می‌بینید، بذری بود که به واسطه حضرت زهرا (س) آبیاری شد و امام (ره) این پرچم را برافراشت و امام دیگر ما امروز پرچمدار همان پرچمی است که حضرت زهرا (س) برای آن جان دادند.

صدیقی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) در جهاد و درگیری با مخالفان حرم و سیاستمداری نمونه بود، گفت: شهید سلیمانی بیش از رزمنده بودن ماندگار است و دشمن بیش از حیات ظاهری از او ضربه می‌بینید و این همه به خاطر همان حرکت حضرت زهرا (س) است.

وی با اشاره به وصیت غسل و دفن شبانه و مخفی بودن قبر حضرت زهرا (س) تصریح کرد: اینها در ادامه و استمرار رزم فاطمه زهرا (س) در برابر کسانی دانست که جریان ولایت، امامت و حاکمیت دین را نپذیرفتند. حضرت زهرا (س) در میدان عاطفه چنان عاطفی است که مسکین و اسیر را می‌بینید و در مقام مقابله جانانه، چنان سرسخت است که وقتی اجازه عیادت می‌خواهند با قاطعیت رد می‌کند و وقتی در کنار بسترش قرار می‌گیرند جواب سلامشان را نمی‌دهد و سر مقدس خود را برمی‌گرداند. او در برابر جریانی که با اسلام ناب مشروع و مبارزه با استکبار، ایثار و شهادت مقابله می‌کنند می‌ایستد و روی گردان است. ایشان از شخص رویگردان نبود بلکه از جریان رویگردان بود و از اینها اعلام برائت و انزجار کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با برشماری وقایع دی‌ماه گفت: دی، ماه پرحادثه، برجسته و ماه تاریخ سازی است که یکی از آنها ۹ دی است و دست قدرت خدا در این روز از آستین بصیرت ملت امام حسین(ع) بیرون آمد. همان ملت امام حسینی که شهید عزیز سلیمانی این مدال را به ملت ما دادند و بلندگوی همه بودند که ما ملت امام حسین(ع) و ملت شهادتیم.

مردم همه آنانی که خواب پریشان برای ملت دیده بودند را ۹ دی منزوی و سرافکنده کردند

وی افزود: وقتی این ملت دیدند فتنه‌گران به عکس امام جسارت و به این اکتقا نکرده و در روز عاشورا به عزاداران جسارت کردند به پا خواستند چون ما هرچه داریم از عزای امام حسین (ع) داریم و خون امام حسین روز ۹ دی جوشید و این قطرات را به دریای خروشان مبدل کرد و بساط فتنه را برچید.

آیت‌الله صدیقی خاطرنشان کرد: این حرکت خودجوش قاطبه ملت ایران یک شاخصه داشت و اینکه صرفا از امام حسین(ع) و ولایت دفاع کردند و همه جریانات عکس نائب امام زمان و پرچمدار انقلاب را در دست داشتند و لاغیر. اصالت خود را به عالم نشان دادند و همه آنانی که خواب پریشان دیده بودند را سرافکنده و منزوی کردند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران یکی دیگر از روزهای تاریخ ساز ماه دی را ۱۹ دی و روز حماسه آفرین اصیل قم برشمرد و گفت: در  طول تاریخ شهر قم شهر جهاد، اجتهاد، قیام و شهادت بودو مردم قم ۱۹ دی برای دفاع از مرجع تقلید خود به صحنه آمدند. طلبه، کاسب و دانشجو همه آمدند و در کوچه خیابان‌های قم علیه رژیم آمریکایی طاغوتی ننگین سلطنتی شعار دادند و از مرجع تقلید خود اعلام حمایت کردند. با خون جوانان قم خیابان‌های این شهر رنگین شد.

وی افزود: آن روز فکر نمی‌کردند این حادثه چه آینده‌ و تاثیری دارد به تعبیر رهبر معظم انقلاب که عاشورا نیم روزی بیشتر نبود امام آنچنان غنا و اهرم قوی بود که از آن به بعد دنیا را متحول کرده و امروز سلطان علی الطلاق دنیا امام حسین(ع) است، حادثه ۱۹ دی هم نقطه عطفی در قیام مردم ایران بود که جوشید و به قیام سراسری منجر شد و ریشه طاغوت را کند و پرچم امامت، ولایت، عدالتحواهی و حمایت از مستضعفان به دست امام راحل برافراشته شد.

صدیقی سپس با اشاره به شخصیت شهید سلیمانی گفت: شهید سلیمانی ما مرد میدان بود و در طول زندگی چون ولی خدا و دلداده خدا بود، مشکل مرگ و ثروت و دلدادگی به زندگی چرب و شیرین را حل کرده بود. او مرد آزاده، خدادوست و عرشی بود. مزه شهادت را قبل از شهادت مزه کرده بود و بی قرار میدان بود.

وی ادامه داد: شهادتش مانند شهادت امام حسین(ع) و مادرش حضرت زهرا(س) نقطه عطفی بود که انقلاب را بیمه کرد دو سال بعد از رفتنش این تحول را در منطقه می‌بینید که به یاد ایشان همه علاقه‌مندان مبارزه با استکبار جهانی برای شهید سلیمانی مجالس برگزار کردند. ۴۰۰ جلسه حساب شده در عراق برگزار شد و عراقی‌ها برخود حق می‌دانند که از قاتل مهمان خود انتقام بگیرند. بیش از هزار محله مسجد محور به یاد شهید سلیمانی پیام‌ها و سبک زندگی شهید را مرور  کردند. در این محفل نورانی مدافعان حرم تربیت شدگان شهید سلیمانی هستند و این آینه‌های هوشمندی و سیاستمداری، ولایتمداری و سرباز برای مقام ولایت بودن از آموزه‌های ایشان است.

آیت‌الله صدیقی درباره شخصیت آیت‌الله مصباح، گفت: عکس بوسه عاشقانه شهید سلیمانی بر پیشانی مصباح را دیدید. آیت‌الله مصباح همه زندگی‌اش را به جهاد گذرانده بود و آماج تیرهای لیبرال‌ها و غرب گراها بود اما خم به ابرو نیاورد تا آخرین لحظه حیات با وجود محقق و علامه بودن و حضور فیزیکی در نبرد در مقابل ولی و رهبر خود عاشق و متواضع بود و اعتقاد داشت در غیاب حضرت ولی عصر شخصیت اول آیت الله خامنه‌ای است.

وی ادامه داد: به این فرماندهان، مکتب سازان، موج‌آفرینان و به این چشمه‌های جوشان و ابرهای پرباران که حیات طیبه جهادی برای کشور به ارمغان آوردند می‌بالیم و پیشانی شکر در بارگاه حضرت حق به خاک می‌ساییم.

خطیب موقت تهران در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان هواپیمای اوکراینی و همچنین جمعی از تشییع کنندگان پیکر شهید سلیمانی در کرمان، گفت: یاد این دانشجویان که از دانشگاه‌های مهم تهران بودند۱۶ نفر از دانشگاه شریف تعدادی از دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه تهران را گرامی می‌داریم و این داغ عظیم که داغ مضاعفی بود که خانواده‌هایشان دشمنان را مایوس کردند و خداوند این شهیدان را با شهید سلیمانی و سید شهدا اما حسین(ع) محشور کند.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی مدافعان حرم را به شکل زنجیره‌ای در جبهه مقاومت درست کرد و به صورت دریای خروشان درآورد که یمن، لبنان افغانستان پاکستان عراق و ایران و آزادگان جهان را در دفاع از حرم به شکل زنجیر درآورد و راه نویی پیش پای مقاومت گذاشت.

صدیقی تصریح کرد: به رغم فکر ترامپ قاتل جنایتکار خبیث و خبیثانی که با فرمان او این جنایت را مرتکب شدند و فکر کردند با رفتن شهد سلیمانی جهاد تضعیف می‌شود دیدید که آمریکایی‌ها روزی در این منطقه نخواهند اشت و آبی از گلویشان پایین نخواهد رفت و اینها را جبهه مقاومت پیشرفت روزافزاون مقتدرانه جبهه مقاومت در یمن و اقتدار  ابرمرد عرب سید حسن نصرالله بعد از شهادت سلیمانی را می‌بینید و مجاهدان عراق را هر روز قوی‌تر از قبل می‌بینید و امریکا مفتضحانه افغانستان را بعد از شهادت سلیمانی ترک کردند و مطمئنیم جبهه به یادگار مانده از قهرمان مکتب ساز شهید سلیمانی در این جنگ تمام عیار علیه باطل ریشه امریکایی‌ها و مزدوران آمریکا را برای همیشه از منطقه خواهد کند.

آیت‌الله صدیقی گفت: از پیروزی‌های افتخارآمیز ما این است بعد از شهادت شهید سلیمانی هم رهبر شجاع، فرزانه و سلیمانی پرور به جبهه مقاومت وعده انتقام دادند و عین الاسد را در چنین روزی آماج حمله موشکی قرار دادند.

وی افزود: این دشمن به ظاهر قوی از نظر سلاحی، شکست خورده از نظر سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و بین المللی که هیچ آبرویی برای او نمانده این ضربه محکم را تجربه کرد و هیچ غلطی نتوانست بکند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز