احضار سلطانی‌فر به کمیسیون اصل نود مجلس یازدهم/ حذف سرخابی‌ها نتیجه سیاست‌های غلط روحانی است

۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - ۰۵:۰۸:۰۶
کد خبر: ۱۲۸۳۳۷۴
احضار سلطانی‌فر به کمیسیون اصل نود مجلس یازدهم/ حذف سرخابی‌ها نتیجه سیاست‌های غلط روحانی است
ارکانی گفت: اینکه امروز شاهد هستیم این دو تیم به علت عدم اجرای اصول باشگاه داری حرفه ای حذف شدند، مشخصا به دوران مدیریت روحانی برمی گردد که با وجود هشدارهای AFC بی توجهی صورت گرفت و اتفاقی که امروز رخ داده، حاصل صددرصدی سیاست های غلط و اشتباه و سوء مدیریت دولت روحانی است.

«احسان ارکانی» نماینده مردم نیشابور و فیروزه و عضو کمیسیون اصل نود مجلس یازدهم در گفت‌و‌گو با خبرنگار برنا در رابطه با حذف دو تیم استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا و با ابراز تأسف از بروز چنین اتفاقی گفت: امیدوارم فرجی حاصل شود تا این دو تیم بتوانند در این رقابت‌ها حضور پیدا کنند زیرا تصور لیگ قهرمانان آسیا بدون وجود دو تیم استقلال و پرسپولیس که طرفداران میلیونی دارند، خیلی مطلوب نیست. طبق اعلام AFC موضوع به عدم مجوز باشگاه داری حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس بر می‌گردد زیرا که این مجوز، از اصول اساسنامه AFC است و این دو تیم تاکنون این مجوز را دریافت نکرده‌اند. 

وی در ادامه بیان کرد: علیرغم انکه چندین سال AFC، به فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش ایران هشدارهایی را داده بود اما با سهل‌انگاری مدیران وقت مواجه شد. این موضوع را ورزش دوستان و فوتبال دوستان پیگیر هستند که طی چند سال اخیر علی رغم آنکه بارها تأکید شد باشگاه های استقلال و پرسپولیس نحوه مدیریت‌شان، حرفه‌ای شود و طبق اصول سایر باشگاه‌های حرفه‌ای فعالیت کنند، متاسفانه توسط وزارت ورزش وقت این اقدام انجام نشد تا جایی که حتی منجر به اعتراضات طرفداران این دو تیم جلوی درب مجلس شد و امروز آخرین تیر خلاص مدیریت غلط دولت قبل با حذف این دو تیم پرطرفدار از لیگ باشگاه‌های آسیا  را شاهد هستیم. 

ارکانی اظهار کرد: این موضوع را هم در کمیسیون فرهنگی که کمیسیون تخصصی ورزش است و هم در  کمیسیون اصل نود دنبال خواهیم کرد تا با رسیدگی و بررسی دقیق این موضوع متخلفان و مقصران احتمالی را شناسایی و در صورت لزوم سایر مراحل قانونی آن اقدام شود. پیگیری قانونی این موضوع از طریق مجلس، نمی‌تواند جبران کننده لطمه معنوی که با حذف این دو تیم به طرفداران آنها وارد می‌شود، باشد.

عضو کمیسیون اصل نود با بیان جمله که حذف این دو تیم، نتیجه هشت سال مدیریت وزارت ورزش در دولت روحانی است گفت: اینکه امروز شاهد هستیم این دوتیم به علت عدم اجرای اصول باشگاه داری حرفه‌ای حذف شدند، مشخصا به دوران مدیریت روحانی بر می‌گردد که با وجود هشدارهای AFC بی توجهی صورت گرفت و اتفاقی که امروز رخ داده، حاصل صددرصدی سیاست‌های غلط و اشتباه و سومدیریت دولت روحانی است.

وی در پایان افزود: در کمیسیون اصل نود این موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد. مسئولین فعلی و قبلی وزارت ورزش را به کمیسیون دعوت می‌کنیم و مستندات و دلایل این افراد را می شنویم و براساس جمع بندی در کمیسیون نسبت به معرفی و پیگیری قصور مقصرین احتمالی اقدام خواهیم کرد. احتمالا آقای سلطانی فر وزیر ورزش دولت روحانی به کمیسیون احضار خواهند شد.

انتهای پیام//

نظر شما