بادامچیان: سلایق مختلف عرصه ورزش و فرهنگ‌سازی امکان اظهارنظر داشته باشند

۱۴۰۰/۱۰/۱۹ - ۱۶:۳۷:۱۵
کد خبر: ۱۲۸۴۲۲۴
بادامچیان: سلایق مختلف عرصه ورزش و فرهنگ‌سازی امکان اظهارنظر داشته باشند
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه سلایق مختلف عرصه ورزش و فرهنگ‌سازی امکان اظهارنظر داشته باشند، گفت: تاریخ ورزش را نمی‌توان تحریف کرد و لازم است کسانی که در این عرصه حضور موثر داشته و توفیقاتی را برای کشور کسب کرده اند مورد توجه قرار دهیم.

به گزارش برنا از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، اسدالله بادامچیان در نشست هفتگی اعضای کارگروه حزب موتلفه اسلامی با حضور سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک در سالن اجتماعات شهید دکتر بهشتی حزب موتلفه اسلامی،  ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در کمیته ملی المپیک از جمله راه اندازی تالارهای متعدد، موزه ورزش و تاریخ شفاهی، اقداماتی از این دست را که موجب تحکیم جایگاه و موقعیت جمهوری اسلامی در جهان شود، ارزشمند خواند و گفت: به اعتقاد من، در عرصه ورزش و فرهنگ سازی باید به سلیقه‌های مختلف امکان اظهار نظر داده شود. تاریخ ورزش را نمی‌توان تحریف کرد به همین دلیل لازم است کسانی که در این عرصه حضور موثر داشته و توفیقاتی را برای کشور کسب کرده اند مورد توجه قرار دهیم. بی تردید استکبار جهانی از اینکه جمهوری اسلامی توانسته در ورزش موقعیت و جایگاه رفیعی به دست آورد خشنود نیست به همین دلیل سعی می‌کند به طرق مختلف برای ورزش و قهرمانان ما توطئه چینی کند اما اطمینان دارم تیر آنها به سنگ خواهد خورد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود توجه و گسترش ورزش های آیینی همانند ورزش باستانی را که در آن بر ویژگی‌های اخلاقی تاکید می شود مهم و ارزشمند عنوان و اظهار امیدواری کرد، ورزش ایران با حفظ استقلال و ارزش‌ها به موفقیت‌های خود ادامه داده و از موانعی که برخی کشورهای استکباری در این راه ایجاد می کنند هراسی به دل راه نخواهد داد. هدف ما این است که تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم و قطعا با درایت مسئولین نظام و سیاست گذاری های مناسب، این امر محقق خواهد شد.

بیگانگان ورزش ما را به ناحق با چالش‌هایی مواجه می‌سازند

در ادامه، سید رضا صالحی امیری در ابتدای سخنان خود خطاب به دبیر کل و اعضای کارگروه ورزش از موتلفه به عنوان حزب نجیب و ریشه دار یاد کرد که در طول فعالیت پنجاه ساله خود منشاء آثار بسیاری بوده است.

رییس کمیته ملی المپیک همچنین طی گزارشی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در کمیته ملی المپیک از جمله راه اندازی تالارهای متعدد از جمله تالار مشاهیر، قهرمانان، چهره‌های ماندگار، پارالمپیک، جانبازان و شهدا، و تالار اختصاصی جهان پهلوان تختی به موزه ورزش اشاره و از این مکان به عنوان یکی از پنج موزه برتر ورزش در جهان یاد کرد و افزود: با توجه به برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری صورت گرفته در نظر داریم طی سال‌های آینده جایگاه این موزه را به برترین موزه ورزش در دنیا ارتقا دهیم.

صالحی امیری در بخش دیگری از گزارش خود تهیه، گردآوری و تنظیم تاریخ شفاهی ورزش ایران را اقدامی ماندگار و ارزشمند عنوان کرد که می توان از آن به عنوان سندی قابل اتکا نام برد.

وی ضمن بر شمردن فرصت‌ها و تهدیداتی که ورزش ایران با آن مواجه است، تاکید کرد: ما باید با خرد جمعی، همدلی و تلاش روز افزون از فرصت‌ها به نحو مطلوب بهره ببریم و تهدیدهای احتمالی را به فرصت تبدیل کنیم. برخی کشورهای مخالف جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند ورزش ما را به ناحق با چالش‌هایی مواجه سازند که خوشبختانه تاکنون ناکام مانده اند.

همچنین در ابتدای این نشست محمدرضا یزدانی خرم رییس کارگروه ورزش ضمن خوشامدگویی به رییس کمیته ملی المپیک و قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در عرصه ورزش کشور بر نقش مهم کمیته ملی المپیک در پیشبرد و اهداف این مقوله و لزوم تثبیت حضور نمایندگان کشورمان در عرصه‌های بین المللی تاکید کرد.

در ادامه محمدرضا تهرانی نایب رییس کارگروه و از چهره های پیشکسوت رسانه و برخی دیگر از اعضای حاضر، دیدگاهها و نقطه نظرات خود را با رییس کمیته ملی المپیک در میان گذاشتند.

در ادامه صالحی امیری از دبیر کل حزب و اعضای کارگروه ورزش دعوت کرد تا در اولین مراسم رونمایی تندیس چهره‌های ماندگار ورزش که اختصاص به تندیس دکتر غفوری فرد از اعضای حزب موتلفه اسلامی و رییس اسبق سازمان تربیت بدنی دارد، حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز