دو انفجار مهیب در بغداد

۱۴۰۰/۱۰/۲۵ - ۱۱:۱۱:۰۸
کد خبر: ۱۲۸۶۳۵۱
دو انفجار مهیب در بغداد
همزمان با آغاز رایزنی‌های جریان صدر عراق برای تشکیل دولت جدید، انفجارهایی در بغداد به وقوع پیوست که نشان از تشدید مسایل امنیتی در پایتخت این کشور دارد.

به گزارش برنا، فرماندهی عملیات بغداد از وقوع انفجاری در ابوغریب در واقع در غرب بغداد خبر داد و اعلام کرد که این حادثه صبح امروز بر اثر انفجار بمب‌های برجای مانده از داعش صورت گرفته است.

همزمان یک منبع امنیتی عراق از وقوع انفجاری دیگر در یکی از منازل منطقه «الطالبیه» در شرق بغداد خبر داد و گفت که در این انفجار یکی از منازل مسکونی منطقه الطالبیه هدف قرار گرفت.

وی تأکید کرد که این حادثه خسارت مادی به همراه داشت و به تخریب منزل مسکونی منجر شد، اما هیچ گونه تلفات جانی نداشته است.

مسایل امنیتی و عملیات تروریستی، در بغداد در حالی تشدید می‌شود که فرآیند تشکیل دولت آینده این کشور در حال انجام است و به گفته یکی از منابع آگاه سیاسی در عراق، احتمالا در ماه مارس (اسفندماه) اعلام شود.

یک منبع آگاه سیاسی عراق روز چهارشنبه گذشته به خبرگزاری شفق نیوز گفت که مراحل تشکیل دولت آینده این کشور به سرعت در حال انجام است و احتمالا تشکیل نهایی در ماه اسفند اعلام شود.

گروه ها و احزاب مختلف شیعه عراقی هم اکنون در حال رایزنی برای تشکیل دولت آینده عراق هستند. 

برخی ناظران معتقدند که اختلافات جریان های سیاسی بخصوص در هنگامه تشکیل دولت جدید در عراق از سوی گروه های تروریستی بویژه داعش به عنوان فرصت تنفسی مورد استفاده قرار می گیرد و این گروه حملات خود را تشدید می کند.

با اینکه داعش در جریان جنگ ضد تروریستی عراقی ها در سال ۱۳۹۶ با پاکسازی موصل تمامی حوزه های نفوذ خود را در این کشور از دست داد و شکست خورد، اما به اعتقاد بسیاری کارشناسان، به کمک آمریکایی ها و برخی کشورهای منطقه ، هسته های خفته این گروه هنوز حضور دارند و هرگاه فرصت را مناسب ببینند، از لانه های خود بیرون آمده و دست به کشتار می زنند. 

انتهای پیام/

نظر شما