نگرانی مقام اطلاعاتی از تبعات احتمالی انتقام سردار سلیمانی

۱۴۰۰/۱۰/۲۵ - ۱۳:۲۹:۲۸
کد خبر: ۱۲۸۶۴۲۴
نشریه نیوزویک در گزارشی با اشاره به پشت سرگذاردن دومین سالگرد ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا، از نگرانی مقامات اطلاعاتی آمریکا نسبت به پیامدهای این ترور که به دستور مستقیم دونالد ترامپ اجرا شد، خبر داده است.

به گزارش برنا به نقل از تارنمای نشریه نیوزویک، دو سال پس از ترور «سردار قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، سرویس مخفی ایالات متحده همچنان به ردیابی و نظارت بر پیام های انتقام جویانه علیه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری سابق آمریکا که دستور این ترور را صادر کرد، ادامه می دهد.

«جاستین ویلان» سخنگوی سرویس مخفی آمریکا به نیوزویک گفت: «سرویس مخفی ایالات متحده همه تهدیدات علیه افراد تحت حفاظت را جدی می گیرد». هرچند براساس پروتکل های این نهاد، ویلان جزئیاتی در مورد فرآیند اجرا شده برای بررسی تهدیدات احتمالی ارائه نکرد.

نیوزویک در ادامه نوشت: در حالیکه از زمان حمله هوایی ۳ ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ۹۸) که منجر به ترور سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران به همراه فرمانده دوم حشد شعبی شد، پیام های آشکار برای انتقام از رئیس جمهوری سابق آمریکا و مقامات ارشد دولت او به طور پیوسته مطرح شده، به نظر می رسد این روند در دومین سالگرد ترور سردار سلیمانی تشدید پیدا کرده است.  

به گزارش نیوزویک، برخی از این پیام ها در قالب سخنرانی های عمومی صادر شده، مانند زمانی که سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران اخیرا در سخنانی خواستار « محاکمه ترامپ و اجرای قصاص» علیه او و چهره های نزدیک به وی مانند «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه دولت ترامپ شد.

نیوزویک نوشت: تنش در روابط واشنگتن و تهران که در دولت ترامپ تشدید پیدا کرد، تاثیراتش در دولت «جو بایدن» هم ادامه داشته است. درواقع ترور سردار سلیمانی به دنبال یک رشته تشدید تنش‌ها بود که با تصمیم ترامپ در سال ۲۰۱۸ برای کنار گذاشتن توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت های بزرگ آغاز شد؛ توافقی که مقامات کنونی آمریکا امروز در تقلا برای بازگشت به آن هستند.

نیوزویک در این گزارش همچنین به انتشار پویانمایی «انتقام حتمی است» در پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای به عنوان یکی از پیام های ایران برای انتقام اشاره کرده است.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز