سخنگوی دستگاه دیپلماسی؛

بازدید ایران و عربستان از سفارتخانه‌هایشان‌ می‌تواند شروع خوبی برای ارتباط باشد/ ایالات متحده گردنکشانه تا به امروز از تعهدات خودش سرباز زده است

۱۴۰۰/۱۰/۲۷ - ۱۰:۳۶:۰۵
کد خبر: ۱۲۸۷۱۱۵
بازدید ایران و عربستان از سفارتخانه‌هایشان‌ می‌تواند شروع خوبی برای ارتباط باشد/ ایالات متحده گردنکشانه تا به امروز از تعهدات خودش سرباز زده است
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به حضور دیپلماک‌های ایرانی در جده گفت: هیاتی که امروز در جده است برای آغاز به کار فعالیت هاش نزد سازمان همکاری های اسلامی است که می‌تواند مقدمه خوبی باشد برای اینکه دو طرف برا بازدید از سفارتخانه هایشان انجام بدهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوال خبرنگار برنا مبنی بر حضور دیپلمات‌های ایرانی در جده و عادی سازی روابط ایران و عربستان گفت: ما نکات مورد نظر خود را بصورت مکتوب در دور چهارم گفتگوهایمان در بغداد به هیات سعودی دادیم و منتظر پاسخ ها هستیم این گفتگوهای آتی که انجام بشود شاید بتوانیم بخشی از آن پاسخ های لازم برسیم. مقدمه این هم توجه به رفتار و گفتار است در اظهارات و در ا اقدامات که ان شاالله دوستان ما در عربستان صعودی بیش از بیش توجه خواهند کرد و هیاتی که امروز در جده است برای آغاز به کار فعالیت هاش نزد سازمان همکاری های اسلامی است که می‌تواند مقدمه خوبی باشد برای اینکه دو طرف برا بازدید از سفارتخانه هایشان انجام بدهند.

وی ادامه داد: طی روزهای اخیر هیات‌ها گفت و گوهای فشرده ای در وین داشتند و برای تنفسی به تهران برگشتند. تمرکز جلسات در چهار مورد بوده است و در این تنفس هم جلسات کارشناسی در وین قطع نبود. در آخرین وضعیت گفت و گوها بسیاری از جداول آماده شده و ستون های جداول نیز آماده شده است. بخشی از پرانتزها نیز پاکسازی شده است و توافقات هم در حال تبدیل شدن به جملات و کلمات تبدیل  هستند. آنچه که مانده است، موضوعات مهم و تصمیمات خاص سیاسی است و طرف واشنگتن باید تصمیم خود را بگیرد و اعلام کند. اگر این اتفاقات بیفتد، با سرعت خوبی به سمت توافق خوب و قابل اتکا در حرکت هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره اظهارات بلینکن، وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه برای نجات توافق هسته‌ای تنها چند هفته فرصت باقی است و در صورت شکست مذاکرات واشنگتن سایر گزینه ها را هم بررسی خواهد کرد، گفت: من به وزیر امور خارجه آمریکا توصیه می‌کنم که تمام تلاش، همت و اگر ابتکاری دارندآن را  به کار ببرند که همین پلن A که در دست هست به نتیجه برسد.

 وی افزود: پلن B برای هیچ کشوری جذابیت لازم را ندارد  , آقای بلینکن بهتر از هر کس دیگری می داند که هر کشوری برای خودش پلن B دارد و شاید پلن B جمهوری اسلامی ایران هم خیلی جذابیتی برای آنها نداشته باشد.بنابراین تمام همت و تلاش خود را بگذارند برای اینکه نشان بدهند برای پلن A اراده لازم را دارند

خطیب‌زاده در خصوص بیانیه خصمانه ۱۱۰ قانون‌گذار آمریکایی برای ترک مذاکرات توسط آمریکا گفت: مسائل داخلی آمریکا مربوط به خودشان است. ما یک حاکمیت در ایالات متحده بیشتر نمی شناسیم و آن هم مسئول قطعی ایالات متحده در عمل به تعهداتی است که این کشور در سال ۲۰۱۵ و همچنین قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل که یک قطعنامه الزام آور است، پذیرفته است.

وی ادامه داد: ایالات متحده گردنکشانه تا امروز از تعهدات خودش در این قطعنامه سرباز زده است.

در حال تکمیل است ....

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز