چین به ناو آمریکایی هشدار داد

۱۴۰۰/۱۰/۳۰ - ۱۱:۰۷:۲۴
کد خبر: ۱۲۸۸۴۹۸
چین به ناو آمریکایی هشدار داد
خبرگزاری رویترز به نقل از ارتش چین گزارش داد: نیروهای دریایی این کشور با تعقیب یک فروند ناو آمریکایی که به جزیره «پاراسل» در آب های جنوب چین وارد شده بود، به آن هشدار دادند.

به گزارش برنا، رویترز نوشت ؛ این تازه ترین تنش بین چین و آمریکا در آب های مورد مناقشه است.

ستاد شاخه جنوبی ارتش آزادیبخش چین اعلام کرده  ناو آمریکایی «یو اس اس بنفلد» بدون مجوز و به طور «غیرقانونی» وارد آب های سرزمینی چین شده و تمامیت ارضی این کشور را نقض کرده است و نیروی دریایی و  هوایی چین این ناو را تا خارج شدن از آب های چین تعقیب کرده اند.

در پیام هشدار آمیز چین از آمریکا خواسته شده فورا چنین اقدامات تحریک آمیزی را متوقف کند و در غیر این صورت متحمل تبعات جدی حوادث غیرمترقبه خواهد شد.  

نیروی دریایی آمریکا در واکنش گفته است که ناو بنفلد بر حقوق و آزادی های ناوبری در مجاورت جزیره پاراسل، مطابق با قوانین بین المللی،تاکید دارد.

مارک لانگ فورد سخنگوی ناوگان هفتم دریایی آمریکا در جنوب چین نیز گفته است، ناو بنفلد در پایان  این عملیات، آرامش خود را حفظ کرده و به عملیات در آب های دریای جنوب چین ادامه داده است.

رویترز نوشت: آمریکا به طور مکرر به آنچه  که ماموریت آزادی کشتیرانی در آب های جنوب چین توصیف می کند مبادرت می ورزد که این عملیات ادعاهای سرزمینی چین را به چالش می کشد.

دریای چین جنوبی به یکی از موضوعات تنش آفرین در روابط چین و آمریکا تبدیل شده است و واشنگتن آنچه را که ادعاهای غیرقانونی ارضی پکن می‌خواند، رد می‌کند.

چین مدعی مناطق وسیعی از دریای چین جنوبی است. تایوان، ویتنام، مالزی، برونئی و فیلیپین هم مدعی مالکیت بر این مناطق آبی ادعایی چین هستند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز