رئیسی؛ از مسکو تا جیرفت

۱۴۰۰/۱۱/۰۱ - ۱۵:۰۶:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۸۷۹۷
رئیسی؛ از مسکو تا جیرفت
آیت‌الله رئیسی که با دعوت رسمی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به مسکو سفر کرده بود، پس از دو روز با دستاوردهای اقتصادی و امنیتی برای ایران، روسیه و منطقه به ایران بازگشت و بلافاصله پس از ورود به کشور برای بازدید میدانی و رسیدگی به امور مردم سیل‌زده جنوب کرمان به جیرفت رفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، آیت‌الله رئیسی، صبح روز چهارشنبه 29 دی، تهران را به مقصد مسکو ترک کرد؛ این سفر که به دعوت رسمی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه صورت گرفته بود، با استقبال گارد ریاست جمهوری روسیه در بدو ورود رئیس جمهور ایران در فرودگاه آغاز شد. 

آیت‌الله رئیسی در اولین دیدار با ولادیمیر پوتین ، رییس جمهور روسیه در کاخ کرملین درباره مسایل دو طرفه و منطقه گفت‌وگو کرد. رئیسی در گفت‌وگو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خواستار همکاری‌های دو جانبه در حوزه انرژی، بانکی و جهش تجارت میان دو کشور شد. در این دیدار رئیس جمهور روسیه هم با ارسال پیام ویژه به رهبر معظم انقلاب گفت: "در همان ابتدای دیدار ما از شما می خواهیم که بهترین آرزوهای من را پس از بازگشت به تهران به رهبر روحانی آقای خامنه ای برسانید." وی همچنین بر همکاری‌های بسیار نزدیک دو کشور در عرصه بین‌المللی تاکید کرد.

این سفر علاوه بر دستاوردهای اقتصادی و امنیتی برای ایران، روسیه و منطقه، دارای بازتاب گسترده در رسانه‌های جهان بود، طوری که نیویورک تایمز در خصوص این دیدار نوشت: " این دیدار نمایش ژئوپلتیکی و وحدت دو کشور در کرملین در یک برهه حساس برای واشنگتن و مخالفان این کشور بوده است" 

آیت الله رئیسی  این سفر را با حضور در دانشگاه دولتی و مسجد جامع مسکو،  دیدار با فعالان اقتصادی و تجار روس و ایرانیان مقیم روسیه به پایان رساند و در ساعات اولیه روز جمعه 1 بهمن مسکو را به مقصد تهران ترک کرد. 

رئیس‌جمهور کشورمان بلافاصله پس از ورود به ایران، در فرودگاه مهرآباد در تماس تلفنی با استاندار کرمان آخرین وضعیت سیل در مناطق جنوبی این استان را جویا شد و پیش از ظهر امروز نیز برای نظارت بر روند خدمت رسانی به مردم سیل زده جنوب کرمان، عازم جیرفت شد.

حضور فوری رئیس‌جمهور پس از بازگشت از روسیه در مناطق سیل زده جنوب کرمان، مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت و برخی از کاربران حضور  آیت‌الله رئیسی را با عدم توجه و سوء مدیریت مسوولان دولت‌ سابق در بحران‌ها مقایسه کردند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز