دریادار سیاری: اگرآمادگی نیروهای مسلح نبود استکبار ما را به حال خود رها نمی‌کرد

۱۴۰۰/۱۱/۰۶ - ۱۶:۳۶:۲۱
کد خبر: ۱۲۹۰۹۶۲
دریادار سیاری: اگرآمادگی نیروهای مسلح نبود استکبار ما را به حال خود رها نمی‌کرد
معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: اگر آمادگی نیروهای مسلح نبود استکبار جهانی لحظه‌ای ما را به حال خود رها نمی‌کردند و این نشان می‌دهد که اهمیت دوران بعد از جنگ کمتر از آن دوره نیست.

به گزارش برنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری عصر چهارشنبه در آیین بزرگداشت و تجلیل از وابستگان و پیشکسوتان ستاد ارتش در سالن کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اظهار کرد: تجلیل از پیشکسوتان سنت نیکو و زیبایی است که باید به بهترین شکل ممکن برگزار شود.  

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به افتخارات رزمندگان در دفاع مقدس اظهار کرد: دوران دفاع مقدس یک مقطع تاریخی مهم در تاریخ کشور است. در آن مقطع دشمنان، ارتش رژیم بعث عراق و صدام را برای تهاجم به ایران تجهیز کرده بودند اما ارتش با وجود اینکه در پیروزی انقلاب آسیب‌هایی دیده بود، وارد شد و رژیم بعث فکر نمی‌کرد مقاومتی دربرابر آن صورت بگیرد، اما نیروی زمینی توانست جلوی پیشروی ارتش بعث را بگیرد.  

سیاری با اشاره به عملیات کمان ۹۹ و نخستین پاسخ نیروی هوایی ارتش در ساعات و روزهای آغازین تهاجم ارتش بعث به ایران، عنوان کرد: رژیم صدام فکر نمی‌کرد که در مدت کوتاهی پاسخ قاطعی از غیور مردان نیروی هوایی ارتش دریافت کند. همه ارتشیان و مردم ثابت کردند که می‌خواهند پای انقلاب و آرمان‌های آن ایستاده و از تمامیت ارضی کشور دفاع کنند.  

وی، موفقیت‌ها و رشادت‌های رزمندگان و ارتشیان را مختص به دفاع مقدس ندانست و گفت: اگرچه جنگ تحمیلی در سال ۱۳۶۷ تمام شد اما استکبار جهانی جنگ اقتصادی، تحریم و توطئه‌های مختلف را علیه ملت ایران ادامه داد و بدانید اگر آمادگی نیروهای مسلح نبود استکبار جهانی لحظه‌ای ما را به حال خود رها نمی‌کردند و این نشان می‌دهد که اهمیت دوران بعد از جنگ کمتر از آن دوره نیست.

معاون هماهنگ کننده ارتش ادامه داد: در عرصه بودن و اعلام آمادگی و جنگندگی فرزندان انقلاب در نیروهای مسلح باعث شده که کشور از شر توطئه‌های مختلف دشمن در امان بماند و این آمادگی باعث شده که آنها جرات تعرض به ایران را در سال‌های بعد از دفاع مقدس به خود ندهند.

سیاری ارزش کار پیشکسوتان و مجاهدان را بسیار بالا دانست و گفت: مجاهدت‌های مختلف شما پیشکسوتان موجب افتخارات امروز ارتش و کشور است.

وی در ادامه افزود: هدف از برگزاری تجلیل از بانشستگان قدردانی از زحمات تمام کسانی است که در طول مدت خدمتشان صادقانه خدمت کردند و آنچه در توان داشتند پای کار آوردند تا بهترین شرایط را در یگان خدمتی خود داشته باشند.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به تجارب پیشکسوتان دفاع مقدس و بهره گیری از این تجارب، تصریح کرد: ما در این مراسم از پیشکسوتان یاد کردیم. جایگاه آنها بسیار مهم است و تدبیر رهبر انقلاب این است که بازنشستگان آیینه شاغلین هستند و پیشکسوتان و بازنشستگان ذخیره نیروهای مسلح هستند و همگی هم اعلام آمادگی کردند که هرجا نیاز باشد در خدمت جمهوری اسلامی ایران باشند و می‌توانند بهترین خدمت را برای دفاع از تمامیت ارضی، استقلال و انقلاب داشته باشند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز